نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با ابراز تاسف گفت: برخی نخبگان و خواص سیاسی جامعه ما می‌گویند، انقلاب تمام شده است.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۱۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر امام رضا (ع)، با بیان این‌که روز مباهله را به همه شما عزیزان به‌عنوان یک عید بزرگ ولایت و عترت تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم، اظهار کرد: مرحوم علامه طباطبایی در ارتباط با آیه مباهله، یک تحلیل قابل‌توجه دارند؛ می‌گویند این بحث در بین مفسرین هست این‌که پیغمبر اکرم(ص) برای مباهله وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع)، صدیقه اطهر(س)، امام حسن(ع) و امام حسین (ع) را انتخاب کردند، به چه منظور بود؟

وی ادامه داد: این مسئله، چون قطعی است، قابل‌انکار نیست، برخی مفسرین عامه مدعی شدند انتخاب این‌ها به‌عنوان مباهله صرفاً به‌عنوان یک نمونه از امت بود، از زنان امت پیغمبر یک نفر را به‌عنوان نمونه برد که حضرت صدیقه اطهر(س) بود، از مردان امت یک نفر آن‌هم امیرالمؤمنین(ع)، از پسران امت و جوانان امت دو نفر، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، می‌گویند این نمونه‌ای از امت بود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که نصارای نجران با امت مسلمان مباهله نکردند، خاطرنشان کرد: این‌که یک آقا پسر سه‌ساله و چهارساله نمونه نسل جوان یک امت می‌شود؟ این حرف باطلی است؛ مرحوم علامه طباطبایی در رد این نظریه بعضی از مفسرین عامه می‌گوید این‌ها را پیغمبر به‌عنوان نمونه نبرد، علتش هم این است که اصلاً امت در مسئله مباهله نقشی نداشتند، چون مباهله نصارای نجران با مسلمانان، امت و جامعه اسلامی مباهله نکردند، این‌ها با پیغمبر مباهله کردند و مباهله آنان هم به خاطر این بود که پیغمبر عقاید آنان را قبول نداشت در الوهیت عیسی بن مریم، نبوت خود را به آنان اعلام کرد و آنان را به‌طرف توحید و نبوت دعوت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: در جامعه ولایی رهبری جامعه بر عهده اهل بیت (ع) یا منسوبین به ایشان است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اولین علت تاکید رهبر انقلاب بر انقلابی ماندن مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که در وهله اول خطاب رهبر انقلاب صرفا به مجمع نبوده و تمام نخبگان سیاسی را در برمی‌گیرد.

خطیب جمعه مشهد بیان کرد: برخی نخبگان و خواص سیاسی جامعه ما می‌گویند، انقلاب تمام شده است.

وی گفت: در حالی که نسل سوم انقلاب و امثال شهید حججی‌ها شدیدا به انقلاب پایبند هستند، نخبگان سیاسی ما تفکر و رفتار انقلابی را کنار گذاشته و به اشرافیت روی آورده‌اند به طوری که هزینه تفریح فرزندان خود را نیز از بیت‌المال برداشت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها