امام جمعه موقت اردکان:

مسئولان باید انقلابی عمل کنند / سکوت در برابر جنایت کشتار مسلمانان در میانمار جایز نیست

امام جمعه موقت اردکان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولان باید انقلابی عمل کنند.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۱۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به روز مباهله و نزول آیه تطهیر در شأن اهلبیت (علیهم السلام) به بیان این واقعه بزرگ در دین اسلام پرداخت و افزود: مباهله و نزول آیه تطهیر نشان داد که اسلام برحق است و دلیلی بر صداقت گفتار پیامبر اسلام بود و سند زنده ای بر عظمت و حقانیت اهلبیت (علیهم السلام) است و ما افتخار پیروی از آنان را داریم.

وی گفت: تحمل مشکلات پیش روی دین اسلام توسط اهلبیت (علیهم السلام) برای این بود که ما به کمال مطلوب برسیم اما برخی از افراد چشم خود را بر روی حق بسته اند.

امام جمعه موقت اردکان در خطبه دوم با اشاره به دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقام معظم رهبری گفت: ایشان بر انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و انقلابی تصمیم گرفتن اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کردند.

وی افزود: متأسفانه برخی از مسئولین و مقامات کشور نه انقلابی فکر می کنند و نه انقلابی عمل می کنند لذا مقام معظم رهبری بر این نکته بصورت ویژه تأکید داشتند.

حجت الاسلام حسینی پور اظهار داشت: ما هر روز تحریم و تهدیدات جدید آمریکا را می بینیم ولی مردم ما فهمیدند که نباید به آمریکا اعتماد کرد و امیدواریم که مسئولین ما هم مانند مردم این نکته را درک کنند.

وی ضمن تبریک پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در عراق و سوریه گفت: ان شاالله این پیروزی ها تا نابودی کامل داعش و خنثی شدن توطئه های مستکبران ادامه خواهد داشت.

خطیب جمعه اردکان جنایت کشتار مردم مظلوم و مسلمان میانمار را محکوم کرد و افزود: این جنایت در اوج قصاوت و در میان خونسردی مجامع بین المللی و باصطلاح مدافع حقوق بشر انجام می شود و ما نباید چشم خود را بر روی اینگونه مسائل ببندیم.

وی گفت: تبعییض نژادی، رقابت آمریکا و چین در منطقه شرق آسیا، موقعیت حساس منطقه مسلمان نشین میانمار، سردادن شعار وحدت ملی توسط بودائیان، وجود رهبر بودائیان و تحریک عوامل خارجی از جمله دلایل این جنایت است.

حسینی پور افزود: در قرن بیست و یکم که ادعای تمدن و فرهنگ و دفاع از حقوق بشر می شود جنایتی در حال انجام است که سابقه نداشته است. ما از غربی ها انتظاری نداریم اما از کشورهای مسلمان انتظار می رود که با حفظ وحدت خود از مسلمانان میانمار دفاع کنند.

سالروز کشتار مردم مظلوم فلسطین در اردوگاه صبرا و شتیلا به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی، اشغال بیروت توسط اسرائیل و مقاومت حزب الله لبنان، برگزاری جشن عاطفه ها و دعوت از همگان برای کمک به دانش آموزان نیازمند از دیگر مباحثی بود که امام جمعه موقت اردکان به آنها پرداخت.

ارسال نظرات