امام جمعه موقت یزد:

حسینیه ایران به مسئولینی با فکر و عمل انقلابی نیاز دارد/ روحیه جهادی و انقلابی؛ کلید حل مشکلات مردم

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید بر لزوم انتخاب مسئولین کارآمد و انقلابی توسط دولت افزود: یزد به‌عنوان حسینیه ایران به مسئولینی بافکر و عمل انقلابی نیاز دارد.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۲۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به جایگاه و عظمت روز 24 ذی‌الحجه در تاریخ مسلمین، به‌عنوان روز مباهله بیان داشت: این روز روزی است که فضائل اهل‌بیت علیهم‌السلام بر همگان شناسانده می‌شود.

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید به جایگاه و اهمیت مباهله در تاریخ اسلام و تشیّع تصریح کرد: اگر مکتب ما چیزی جز آیه مباهله نداشت، همین یک آیه برای اثبات حقانیت شیعه کفایت می‌کرد.

وی بیان اینکه در چنین روزی بود که آیه تطهیر در وصف فضائل اهل‌بیت و آیه ولایت پیرامون جایگاه و مقام والای امیرالمونین علی (ع) نازل شد افزود: شأن نزول این آیات هم در منابع شیعه و هم در بیش از 30 کاتب روایی اهل سنت آورده شده است.

حجت‌الاسلام آیت‌اللهی در ادامه ضمن قدردانی از گروه‌های مردمی و مذهبی استان که در این مدت برنامه‌های متعددی را در راستای گرامیداشت عید بزرگ غدیر و شناساندن جایگاه ولایت و امامت به مردم برگزار کردند خاطرنشان کرد: شکرگزاری نعمت ولایت ائمه اطهار همواره باید موردتوجه دوستداران و پیروان اهل‌بیت باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات وحشیانه دولت و بودائیان میانمار علیه مسلمانان این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سکوت مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشر و عدم اقدام و واکنش قاطعانه کشورهای اسلامی در برابر این جنایاتی که در تاریخ بی‌سابقه است، جای تأسف دارد و نشان از عدم استقلال و کذب بودن ادعاهای این مجامع و دولت‌ها و نفوذ استکبار در آن‌هاست.

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید بر لزوم همبستگی و اتحاد مسلمین جهان در برابر ظالمان و جنایتکاران افزود: در این راستا دولت جمهوری اسلامی مسئولیت ویژه و خطیری دارد که باید به‌درستی و به‌موقع به آن عمل کند و قاطعانه در برابر مستکبرین واکنش نشان دهد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی باید علیه ظلم در هر نقطه از جهان صریح و شجاع اعلام موضع کند اذعان داشت: ظلم‌ستیزی از اصول اصلی مکتب ماست و این مهم درسی است که از مکتب عاشورا آموختیم.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در ادامه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و بابیان اینکه انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و حاکمیت تفکرات امام راحل عظیم‌الشأن و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بر تصمیمات اعضای مجمع از موارد مورد تأکید رهبر انقلاب به اعضای مجمع بود، تصریح کرد: مخاطب این توصیه‌ها تمام مسئولین نظام هستند و همه مدیران در هر جایگاهی باید فکر و عملی انقلابی داشته باشند و اصول انقلاب اسلامی بر تصمیمات آن‌ها حاکم باشد.

حجت‌الاسلام آیت‌اللهی بابیان اینکه دولت در انتخاب مسئولین و مدیران باید به ویژگی انقلابی بودن و کارآمدی آن‌ها توجه ویژه داشته باشد تصریح کرد: یزد به‌عنوان حسینیه ایران به مسئولینی بافکر و عمل انقلابی نیاز دارد و مسئولین استانی نباید افرادی باشند که منافع حزبی و جناحی خود را به منافع مردم استان ترجیح دهند و از کارآمدی لازم برخوردار نباشند.

وی با اشاره به توصیه‌های امام علی (ع) به مالک اشتر در خصوص انتخاب مدیران و مسئولین مبنی بر لزوم خودداری از خودرأی بودن در انتصاب مسئولین و عدم تصمیم‌گیری از روی هوای نفس افزود: در انتخاب مسئولین باید به نظر عموم مردم و علما و دلسوزان استان توجه شود و دولت باید در این خصوص با بزرگان و نماینده ولی‌فقیه در استان مشورت کند؛ نه اینکه تنها نظر طیف و جریان خاصی را ملاک قرار دهد.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در پایان بابیان اینکه کسی که مسئولیتی را قبول کرد باید خود را خدمتگزار همه مردم بداند افزود: مسئولین باید باروحیه جهادی و انقلابی و بدون تعصبات حزبی و گروهی در راستای حل مشکلات مردم و کشور تلاش کنند.

فارس

ارسال نظرات