یادداشت /

فضای جبهه و جنگ در ذهن‌ها تداعی شد

نمایش رزمی فرهنگی عاشورائیان سپاه ناحیه خرم آباد آنقدر زیبا و تاثیرگذار بود که فضای جبهه و جنگ را در ذهن‌ها تداعی کرد و در دل‌ها یاد دلاور مردان لرستان را زنده نمود.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۳۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج، در اولین شب برگزاری نمایش رزمی فرهنگی عاشورائیان سپاه ناحیه خرم آباد چنان غوغایی برپا شد که همه‌ی حضار حس کردند که در صحنه‌ی عملیات کربلای ۴ حاضرند.

آری این نمایش آنقدر زیبا و تاثیرگذار بود که فضای جبهه و جنگ را در ذهن‌ها تداعی کرد و در دل‌ها یاد دلاور مردان لرستان را زنده نمود. یاد شیرمردانی همچون پهلوان انوشیروان رضایی که قدم هایش زمین را به لرزه می‌افکند و خود به تنهایی می‌توانست ماشین دشمن را زمین گیر کند.

هنوز که هنوز است یاد دلاوری‌های این شیرمرد و دیگر دلیران لر جاوید است همان‌هایی که همچون زاگرس استوار ایستادند در برابر دشمن متجاوز و دفاع کردند از خاک و ناموسشان.

اما بگویم از همان ابتدای نمایش با اولین صدا‌های تیر و خمپاره کودکان وحشت زده و به گریه افتادند چنانکه بعضی از حاضرین بخاطر ترس فرزندانشان مجبور به ترک محل نمایش گردیدند، زیرا می‌دانستند آن طرف خاکریز از تیر و خمپاره خبری نیست و امنیت برقرار است.

کودکان نسل‌های بعد انقلاب و جنگ هرگز این ترس و وحشت را تجربه نکرده اند و این بخاطر دلیر مردی همین شیران و مدافعین حرم است که آن‌ها در کمال آرامش بزرگ می‌شوند.

شاید اگر کارشکنی و نفوذی‌ها نبود کربلای ۴ موفق‌ترین عملیات بود و شاید در همان ابتدای جنگ لشگر متجاوز دشمن از نطفه خفه میگشت.

افسوس که چه خون‌هایی از جوانان دلیر این مرز و بوم بر خاک ریخته شد، اما ثمره اش همین امنیت و آرامش است.

به خانواده‌های خرم آباد و حومه توصیه میکنم که حتما در این نمایش رزمی حضور یابند و فرزندانشان را همراه خود ببرند تا بدانند فرق جنگ و امنیت چیست؟ تا از همین کودکی یادشان بماند برای آرامش آن‌ها چه خون‌ها ریخته شده و چه دلیر مردانی هنوز خارج از این مرز و بوم برای حفظ این آرامش می‌جنگند.

بگذارید فرزندانتان معنی شهادت را حس کنند و دریابند مدافع حرم برای چه چیزی از جان و فرزندانشان می‌گذرند، زیرا آینده ایران عزیزمان در دست این کودکان خردسال است.

آری همانطور که روزی امام خمینی (ره) فرمودند: سربازان من در قنداق هستند امروز نیز چشم رهبرمان به این کودکان و نوجوانان ایران زمین است برای حفظ این انقلاب و جمهوری اسلامی ایران که ان شاءالله بزودی زود پرچم این انقلاب را امام خامنه‌ای به دست صاحب واقعی اش امام زمان خواهد رساند.

انتهای پیام /معصومه نظری
ارسال نظرات