کد خبر: ۸۹۱۸۰۸۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی گفت: مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان غربی برای انتقال پیام کنگره 12000 شهید استان به صورت حداکثری مشارکت خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، یوسف حق دوست اظهار داشت: رسانه‌های فعال در این استان اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و تحلیلی همچنین شبکه‌های اجتماعی به طور قطع با همه توان خود برای انتقال پیام کنگره 12000 شهیید استان وارد عرصه خواهند شد، چرا که فعالان این حوزه بر اهمیت نهادینه‌ سازی فرهنگ ایثار و شهادت واقف هستند.

وی تلاش برای نهادینه‌‌سازی منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد، راه و آرمان‌های شهدای گلگون‌ کفن، ترویج فرهنگی جهاد و مقاومت و شهادت، تقویت روحیه ایستادگی در بین مردم به ویژه نسل جوان، جمع‌آوری آثار و تالیف‌های منتسب به شهدا و هم‌رزمان آنها، الگوسازی از شهدای شاخص و برگزیده استان برای نسل جدید را از جمله اهداف برای برگزاری این سری حرکت‌های فرهنگی و عقیدتی عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی تلاش برای نهادینه‌سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی به واسطه تبیین ابعاد مختلف زندگی شهدا و خانواده‌های‌شان، تلاش درراستای تقوییت هویت ملی و دینی، اهتمام برای بصیرت‌افزایی و ارتقای معرفت دینی و سیاسی مردم را از جمله اهداف دیگری برشمرد که با برگزاری کنگره 12000 شهید برای تحقق یافتن آن تلاش می‌شود.

حق‌دوست در اشاره به تبیین مقام شهید در کلام امام خمینی مبنی بر«شهدا در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصول‌شان عند ربهم یرزقون‌اند و از نفوس مطمئنه‌ای هستند که مورد خطاب فادخلنی فی عبادی و ادخلی جنتی پروردگارند»، اظهار داشت: این سری کنگره‌ها و همایش‌ها یک فرصت مغتنم برای بازخوانی اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که باید از آن استفاده حداکثری کرد.

وی به جایگاه شهید در کلام مقام معظم رهبری مبنی بر « شهدا، علاوه بر مقامات رفیع معنوی، که زبان‌ها و قلم‌ها از توصیف آن، چشم و دل‌ها از مشاهده آن ناتوان هستند، مشعلدار پیروزی و استقلال ملتند و حق بزرگ آنها بر گردن ملت، بسی عظیم است» اشاره کرد و گفت: ملت ایران از صمیم قلب با رهبری مانوس هستند ولی لازمه بصیرت این است که ضمن انس یافتن برای شناخت آراء و عقاید هم گام برداشته شود که کنگره‌ 12000 شهید استان این فرصت را فراهم خواهد کرد.

* برنامه‌ریزی بسیج رسانه برای ایده‌پردازی و مشارکت در برگزاری کنگره 12000 شهید استان

حق‌دوست به برگزاری این کنگره در آبان ماه امسال اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج رسانه با همه ابعاد و توان در این برنامه مشارکت خواهد کرد همچنین از ظرفیت نهفته در رسانه‌های جمعی برای انعکاس پیام کنگره استفاده خواهد شد تا اینکه حضور حداکثری مردم در برنامه‌های مختلف و مرتبط با این کنگره را شاهد شویم.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با حضوری اعضای شورای مرکزی بسیج رسانه با مسئولان ستاد اجرایی کنگره و معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای استان جلیل وحیدی در روز گذشته برگزار شده و یک سری ایده‌ها نیز مطرح شد، اظهار داشت: در صورت نهایی شدن این پیشنهادات و تصویب آن نسبت به اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کردن اقدام می‌شود.

حق‌دوست بسیج رسانه را نخستین قشری دانست که جلسه‌ای در این سطح با حضور معاونت سپاه شهدای استان برای بررسی راهبردها، سیاست‌ها و اهداف کلی کنگره برگزار کرده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه‌ آذربایجان غربی برگزاری این کنگره و نحوه مشارکت در آن و چگونگی پوشش خبری آن را یک آزمون برای رسانه‌های جمعی دانست و برای توفیق یافتن آنها ابراز امیدواری کرد و گفت: مشابه این قبیل همایش‌ها و گردهمایی‌‌ها در استان‌‌های مختلف در حال برگزاری است که به واسطه پوشش خبری، رادیویی و تلویزیونی مراسمات به یک حرکت ماندگار تبدیل شده‌اند.

ارسال نظرات