خبرهای داغ:
تیم کاراته ایران با کسب هفتاد مدال طلا، عنوان قهرمانی نخستین دوره مسابقات بین المللی کاراته جام شهرداری تبریز از میان 10 کشور را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۸۹۱۸۱۳۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسابقات بین المللی کاراته گرامیداشت شهدای مدافع حریم اهل بیت عصمت و طهارت به میزبانی شهرداری تبریز امروز در حالی به کار خود پایان داد که ایران مقام نخست را به خود اختصاص داد.

در این مسابقات پس از ایران، جمهوری آذربایجان با کسب سی مدال طلا دوم و کشور افغانستان و عراق با کسب بیست مدال طلا به طور مشترک سوم شدند.

در مسابقات آزاد سبک سابمیشن (مبارزه اوپن) نیز تیم مدافع حرم جام قهرمانی را بالای سر برد و تیم های تبریز و افغانستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

مراسم اختتامیه جام بین المللی کاراته گرامیداشت شهدای مدافع حرم در حالی برگزار شد که اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، جانشین سپاه عاشورا آذربایجان شرقی؛ رییس هیات کاراته استان به همراه استادان این رشته و خانواده های محترم شهدای مدافع حرم نیز حضور داشتند.

در این مسابقات 800 ورزشکار از کشورهای ایران، ترکیه، افغانستان، عراق، جمهوری آذربایجان، گرجستان، سوریه، یمن و لبنان به میزبانی تبریز در چهار رشته کومیته، کوبودو، سابمیشن و کاتا در شش رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در این مسابقات حضور داشتند.

هدف از میزبانی مسابقات بین المللی ورزشی و دعوت از تیم ها و ورزشکاران مطرح کشورهای اسلامی به تبریز، در راستای آمادگی تبریز برای میزبانی شایسته از رویداد بین المللی «تبریز2018» از رویکردهای اساسی شهرداری تبریز بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در مراسم اختتامیه این مسابقات با اشاره به رویداد بزرگ "تبریز 2018" به میزبانی تبریز گفت: گردشگری ورزشی نیز یکی از مولفه های صنعت گردشگری است و تبریز با برگزاری این مسابقات، آمادگی خود را برای میزبانی رویداد های بزرگ ورزشی در سطح بین المللی اعلام کرد.

علی آجودان زاده همچنین افزود: شورای اسلامی شهر تبریز همواره از رویکردهای شهرداری در جهت توسعه زیر ساخت های ورزش قهرمانی و همگانی حمایت خواهد کرد.

وی بر ضرورت تقویت زیرساخت های ورزشی در کنار اجرای طرح های بنیادی در امر آموزش و استعداد یابی تاکید کرد و گفت تمامی ارگان های مرتبط با ورزش در کنار شهرداری تبریز با مبادرت به این موضوع می توانند زمینه ساز تقویت نشاط اجتماعی و توانمندی تبریز در رشته های قهرمانی شوند.

 جام بین المللی کاراته گرامیداشت شهدای مدافع حرم  با میزبانی شهرداری تبریز و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب، هئیت کاراته استان و فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران و همکاری سازمان ورزش شهرداری تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها