مسابقات قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی رده جوانان باشگاه های استان مرکزی با شرکت ۱۳۳ کشتی گیر و با قهرمانی تیم کشتی شهدای پنجم مرداد اراک در دو رشته آزاد و فرنگی پایان یافت.
کد خبر: ۸۹۱۸۱۶۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی  مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جوانان باشگاه های استان مرکزی با شرکت ۱۳۳کشتی گیر از شهرستان های اراک، دلیجان، ساوه، زرندیه، شازند و تفرش رئز جمعه طی ده دوره و با انجام ۱۵۰ کشتی در سالن کشتی مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک برگزارشد.

در نهایت، در کشتی فرنگی با شرکت ۶۵ نفر در قالب ۹ تیم طی پنج دوره و با انجام ۷۲ کشتی، در وزن ۵۵کیلوگرم امیرمحمد کریم زاده از شهید دستغیب پنجم مرداد، وزن ۶۰ کیلوگرم فراز ملکی از پنجم مرداد اراک، ۶۲ کیلوگرم فرشاد فرجی از شهید دستغیب پنجم مرداد اراک، وزن ۶۷کیلوگرم رضا قهرمانی زاده از پنجم مرداد اراک، وزن ۷۲ کیلوگرم امیر رضا بیگلری از پنجم مرداد اراک، وزن ۷۷ کیلوگرم مرتضی یعقوبی آزاد، وزن ۸۲ کیلوگرم محمدمهدی رضایی پناه از پنجم مرداد اراک، وزن ۸۷ کیلوگرم حسین هاشمی از شازند، وزن ۹۷ کیلوگرم محمدجواد احمری آزاد و وزن ۱۲۰ کیلوگرم جاسم حبیبی از تختی اراک مقام های نخست را به دست آوردند.

در رده بندی تیمی هم تیم شهدای پنجم اراک باکسب ۸۰ امتیاز در سکوی نخست ایستاد، تیم شهید دستغیب (پنجم مرداد ب) با به دست آوردن ۶۹ امتیاز نایب قهرمان شد و شازند با ۶۶ امتیاز به مقام سوم دست یافت.

در کشتی آزاد هم با شرکت ۶۸ کشتی گیر در قالب هشت تیم طی پنج دوره با انجام ۷۸ کشتی، در وزن۵۷ کیلوگرم امیرحسین راستگردانی از شهید حمزه، وزن ۶۱ کیلوگرم مهران عسگری از شهید حمزه، وزن ۶۵کیلوگرم محسن راستگردانی از شهید حمزه، وزن ۷۰ کیلوگرم مسعود محمدی از شهید حمزه، وزن ۷۴ کیلوگرم رضا یاری از پنجم مرداد، وزن ۷۹ کیلوگرم سجاد کاظمی از پنجم مرداد، وزن ۸۶کیلوگرم محمد محمدی از تختی اراک، وزن ۹۲ کیلوگرم حامد عطارپور از ساوه، وزن ۹۷ کیلوگرم وحید اسفینی از پنجم مرداد و وزن ۱۲۵کیلوگرم احمد بیات از زرندیه عناوین نخست را کسب کردند.

در رده بندی تیمی هم شهدای پنجم مرداد اراک با به دست آوردن ۷۲ امتیاز مقام نخست را کسب کرد، شهید حمزه اراک با کسب ۵۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و تختی اراک با ۵۱ امتیاز سوم شد.

رئیس هیات کشتی استان مرکزی در حاشیه برگزاری این رقابت ها  اظهار داشت: این رقابت ها بر اساس اوزان و مقررات جدید اعلام شده از سوی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی برگزار شد.

حمید رضا کلهر افزود: براساس مقررات جدید فدراسیون، جوانان و بزرگسالان در کشتی فرنگی و آزاد در یک گروه وزنی رقابت می کنند و اوزان از هشت وزن به ده وزن افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این مقررات بعد از مسابقات جهانی فرانسه در اواخر مرداد ماه سال جاری با رویکرد و روند فوق الذکر تصویب و برای اجرا به استان ها ابلاغ شد

ارسال نظرات