مدیریت متزلزل شهر ایلام باعث شده که در نقاط مختلف این شهر با صحنه های منزجری مواجه باشیم و این مدیریت متزلزل به مردم این شهر و استان ایلام ضربه های بسیاری زده است.
کد خبر: ۸۹۱۸۱۸۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین " محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه ایلام گفت: "انقلاب ادامه دارد" کلیدی‌ترین جمله‌ای بود که رهبر حکیم انقلاب ایلام فرمودند، معظم له بیان داشتند که انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن ضامن بقاء و استمرار انقلاب و ماندگاری نظام اسلامی است.
لطفی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب و فضلای تهران به یک اصل مهم و راهبردی که رمز و راز پیروزی انقلاب در عرصه‌های مختلف و ناکامی دشمن در برابر ملت انقلابی ایران است اشاره فرمودند، اگر اینجور القاء کنند ، بنویسند و بگویند انقلاب یک حادثه عظیم بود که تمام شد و حالا برگردیم به زندگی عادی، این خیانت به انقلاب است و انقلاب تمام نمی‌شود.
وی افزود: متاسفانه خیانت انقلابی برخی از خواص در بزنگاه‌های حادثه تاریخی در ذهن مردم آنچنان خود نمایی می‌کند که در افکار عمومی همیشه ماندگارند، حرکت آنها در فتنه‌هایی مانند فتنه 78 ،88 و فتنه شیخ ساده لوح و فتنه بنی‌صدر و جبهه ملی و نهضت آزادی حکایت از این دارد آنها انقلابیون پشیمان و همگام با دشمنان برای سقوط انقلاب اسلامی در میدان دشمن بازی کردند.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: بنابراین امروز انقلابی عمل کردن یاران صدیق وفادار امام و بالطبع ملت بزرگ ایران، نقشه راه دشمن و مزدورین و انقلابیون دیروز و خائنین امروز را خنثی و نقش بر آب می‌کند و انقلاب پویا و بالنده به راه خود ادامه خواهد داد.
لطفی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه " انقلاب ادامه دارد" تصریح کرد: این جمله کلیدی‌ترین جمله‌ای است که رهبر عزیزمان فرمودند، معظم له بیان کردند انقلاب تمام شدنی نیست و این آب پاکی روی دست خودی‌ها و انقلابی‌های خائن ریخت که مدعی شدند انقلاب پس از مدتی به پایان راه خود می‌رسد پس نخبگان و یاران صدیق باید شعار من انقلابی‌ام را شعار خود دانسته و آن را به عنوان چراغ راه حال و آینده حفظ کنند.
وی ادامه داد: با نزول آیه مبارکه مباهله بار دیگر یکی از فضائل اهل بیت از زبان قرآن بیان شد و جایگاه عالی عصمت و طهارت اهل بیت به بشریت معرفی شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: حضور مبارک حضرت صدیقه کبری (س) حاکی از جایگاه زن در اسلام است، در دوران قبل از اسلام اعراب زن و دختر را مایه شرمساری و ذلت و خواری در جامعه می‌دانستند و با نزول آیه مباهله و حضور زن در داستان مباهله این تفکر غلط و جاهلی درهم ریخته شد و زنان و دختران همانند مردان از یک حقوق برای حضور در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برخودار شدند.

وی ادامه داد: تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان فرصتی طلایی برای تبیین درخشان‌ترین مقطع تاریخی ایستادگی و مقاومت ملت در برابر دشمنان است و باید دانش‌آموزان و نوجوانان در مدارس در جریان این موضوع مهم قرار گیرند.
لطفی تصریح کرد: البته آغاز فصل پائیز در ایران اسلامی و شکوفایی فضای علم و دانش و شور نشاط و شادمانی بر ایران اسلامی سایه می‌افکند که باید در این فصل مهم به این موضوع مهم پرداخته شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حماسه هشت سال دفاع مقدس زیباترین و ماندگارترین مقطع تاریخی و سیاسی ملتی است که برای حفاظت و حراست از انقلاب و نظام نوپای اسلامی خویش عالی‌ترین جلوه مقاومت و ایستادگی و ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند و به استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای ثابت کردند که هرگز به انقلاب حمله نکنند شعله‌های انقلاب اسلامی خاموش نشدنی است.

لطفی افزود: چند وقتی است هم شورای شهر جدید و هم شهر دار انتخاب شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند و مردم خواستار رفع مشکلات این شهر هستند.

وی با خطاب قرار دادن شورای شهر و مدیران شهرداری ایلام گفت: مگر این شهر شورای شهر و شهردار ندارد! پس چرا این افراد احساس مسئولیت نمی کنند.

لطفی تصریح کرد: مدیران شهری ایلام همواره در این تردید هستند که آیا در مسئولیت خود می مانیم یا می رویم ؟ ولی مگر شما حقوق بگیر نیستید و را در قبال حقوق خود خدمت نمی کنید ؟

*مدیریت متزلزل شهر ایلام به مردم این شهر ضربه زده است

امام جمعه ایلام در ادامه گفت: مدیریت متزلزل شهر ایلام باعث شده که در نقاط مختلف این شهر با صحنه های منزجری مواجه باشیم و این مدیریت متزلزل به مردم این شهر و استان ایلام ضربه های بسیاری زده است.
وی افزود: ورودی های مختلف شهر ایلام از جمله اتوبان شرقی شهر ایلام و همچنین ورودی ایلام از سمت هفت چشمه هیچگونه چشم انداز زیبایی ندارند و به زباله دان تبدیل شده اند.جاده قدیم ایلام-صالح آباد همه یک زباله دان بزرگ است.
امام جمعه ایلام ادامه داد:حدود چهار یا پنج ماهی است که مدیریت شهری ایلام قفل شده است و سوال این است که در این زمینه چه کسی باید پاسخگو باشد؟.

*ترک تحصیل دانش آموزان ایلامی بخاطر مشکلات مالی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه به جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت: این جشن و این مناسبت فرصت بسیار خوبی است که هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس توسط کمیته امداد و صدا و سیما برای کمک به دانش آموزان نیازمند تدارک دیده می شود.
حجت الاسلام لطفی افزود: قطعا مردم نیکوکار و نوعدوست این استان در این مناسبت با حضور گسترده خود کمک شایانی به دانش آموزان نیازمند خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه جشن عاطفه ها هر ساله باعث برطرف شدن نیازهای بسیاری از اقشار ضعیف جامعه می شود گفت: در برخی از نقاط این استان فراهم نبودن امکانات تحصیلی و مشکلات مالی باعث می شود دانش آموزان این مناطق ترک تحصیل کنند.
لطفی با اشاره به اینکه دانش آموزان نیازمند زیادی در این استان در انتظار کمکهای مردم نوع دوست هستند افزود: شناسایی این دانش آموزان نیازمند و کمک کردن به آنان باعث دلگرمی آنان به ادامه تحصیل خواهد شد.

 

ارسال نظرات