خبرهای داغ:
مسابقات بخش شفاهی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور طی مراسمی با شرکت بیش از 200 دانشجو کار خود را در قم آغاز کرد.
کد خبر: ۸۹۱۸۲۰۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور جمعه شب در سالن همایش غدیر مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شده و در حاشیه این مراسم از برگزیدگان بخش‌های کتبی و هنری این جشنواره تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از ارائه ایده‌های قرانی توسط کارآفرینان برتر قرآنی یاد کرد و گفت:‌ در این جشنواره از افرادی که به اجرایی کردن ایده‌ها پرداخته‌اند نیز تجلیل می‌شود.

محمدحسن نادری با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی با رویکرد مهارتی و کاربردی تجاری‌سازی را در عرصه فرهنگی دنبال می‌کند، عنوان کرد: همانطور بسیاری از افراد با استفاده از ایده‌های قرآنی در نقاط مختلف کشور مشغول کار شده‌اند امیدواریم ترویج فرهنگ قرآنی را توسط دانشجویان این دانشگاه شاهد باشیم.

همچنین رئیس پژوهشکده مدیریت اسلامی نیز طی سخنانی به برخی از ویژگی‌های قرآن کریم اشاره کرد و گفت: علاوه بر تلاوت و حفظ باید نسبت به تفسیر و درک قرآن کریم نیز اهتمام لازم را داشته باشیم تا بتوانیم از آموزه‌های قرآنی در جامعه استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والی‌الله نقی‌پور از ترتیل قرآن کریم به عنوان تنظیم زیبای آیات این کتاب الهی نام برد و ادامه داد: هیچ مخلوقی صلاحیت ترتیل را ندارد و ترتیل مختص ذات الهی است چرا که این تنظیم زیبا از توان مخلوقات خارج است.

در پایان این مراسم معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به ایراد سخن پرداخت و خاطرنشان کرد: این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است چرا که اساسنامه آن بعد از دفاع مقدس نوشته شده است و شهدای این دانشگاه از شهدای مدافعان حرم و شهدای به شهادت رسیده در مرزها هستند.

بهزاد بهرامی‌نسب اعتلای دانش، اخلاق و بصیرت دینی میان دانشجویان، کارکنان و اساتید را از اهداف برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانست و گفت: هر چند اعطا گواهینامه حضور و تجلیل از دانشجویان و مراکز برتر در این جشنواره دنبال می‌شود اما هدف اصلی ترویج فرهنگ قرآنی در میان افراد است.

ارسال نظرات