رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد ارتش ترکیه در تماس تلفنی پیامدهای برگزاری احتمالی همه پرسی استقلال کردستان عراق بر منطقه را منفی و خطرناک توصیف کردند و هماهنگی بین کشورهای همسایه در مخالفت با طرح‌های تجزیه طلبانه در منطقه را ضروری دانستند.
کد خبر: ۸۹۱۸۲۴۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ژنرال «خلوصی آکار» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در تماسی تلفنی پیرامون زمینه‌های همکاری مشترک نیروهای مسلح دو کشور گفت‌وگو کردند.

بنا بر این گزارش، طرفین ارتقای مناسبات و همکاری‌های متقابل را حائز اهمیت دانسته و با اشاره به موضوع همه پرسی احتمالی استقلال در کردستان عراق، آثار و پیامدهای اجرای آن بر امنیت، صلح و ثبات منطقه، از جمله کشورهای ایران و ترکیه را منفی و خطرناک توصیف کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه با برشماری تبعات سوء اجرای همه پرسی در کردستان عراق بر مصالح مردم منطقه، هماهنگی بین کشورهای همسایه عراق در مخالفت با برگزاری همه پرسی و ممانعت از اجرای طرح‌های تجزیه طلبانه در منطقه که می‌تواند کشورها را گرفتار مشکلات عدیده‌ی سیاسی، اجتماعی و امنیتی نماید، ضروری دانستند.

سرلشکر باقری و ژنرال خلوصی آکار در این مذاکره تلفنی همچنین رفتارهای غیر انسانی و ظالمانه اخیر علیه مسلمانان میانمار را محکوم و تاکید کردند: کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد، بایستی برای جلوگیری از ادامه کشتار و آوارگی مردم مسلمان میانمار، تصمیمات جدی اتخاذ کرده و مانع توسعه این گونه اقدامات علیه مسلمانان این کشور شوند.

طرفین در این تماس تلفنی بر تسریع و توسعه ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مسلمانان ستم‌دیده میانمار به عنوان ضروری‌ترین اقدام نیز تاکید و اظهار امیدواری کردند مشورت نیروهای مسلح دو کشور در این خصوص ادامه یابد.
منبع: دفاع پرس
انتهای پیام/
ارسال نظرات