وزیر اطلاعات عنوان کرد: امروزه این روح شهادت‌طلبی است که جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن مقاوم‌تر، ایستاده‌تر، استوارتر از هر زمان دارد جشن پیروزی را می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۱۸۲۶۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در سی‌امین یادواره سرداران و 350 شهید فریدونکنار در اجتماع 4 هزار نفری مردم و مسؤولان در مصلی قدس این شهرستان اظهار کرد: یاد همه شهدای عزیز لشکر ویژه 25 کربلا مازندران را گرامی می‌داریم و خاطره رزم این دلاور مردان استان مازندران که در نقطه نقطه جبهه حضور پیدا می‌کردیم نیروهایی عاشق شهادت مازندرانی را می‌دیدیم و در این فکر بودیم که مازندران چقدر نیرو می‌فرستد که هر کجا می‌رویم بچه‌های آنها حضور دارند.

وی افزود: در آستانه ماه محرم، ماه شهادت و در آستانه دفاع مقدس با نام شهید بی‌سر مدافع حرم شهید حججی و همه شهدای عزیز، خدمت خانواده‌های معزز شهدایی که در این مراسم حضور دارند خیر مقدم عرض می‌کنیم و قدم عزیزان روی سر و چشم ما قرار دارد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: خداوند متعال به پیامبر اکرم فرمود: ای پیامبر به کفار و مشرکان، به دشمنان اسلام اعلام کن (قل انت و سنتنا باالله عند المسلمین) شما کفار و مشرکان شما دشمنان اسلام درباره ما مسلمانان چه فکر کردید؟ فکر می‌کنید ما غیر از یکی از دو انتخابب خواهند کرد؟ یا زندگی همراه با عزت یا مرگ با شرافت؟ در انتخاب ما مسلمان‌ها در فرهنگ و معارف اسلام انتخاب زندگی و به قیمتت ذلت راه ندارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مسلمان فقط یکی از دو انتخاب را دارد یا زندگی با عزت یا مرگ با شرافت و هرگز تسلیم زندگی با ذلت نداشته و اسلام ذلت را برای امت اسلامی نمی‌پسندد و لذا به صراحت رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرماید کسی که خود را مسلمان می‌داند در برابر ذلت نباید سر تسلیم فرود بیاورد.

علوی با بیان اینکه آن کسی که بگوید من مسلمانم اما در برابر ذلت سر تسلیم فرو بیاورد اسم مسلمانی را از روی خود برداشته است، اضافه کرد: چه زمانی فردی و یا ملتی ذلیل می شود؟ آن وقت که آدم‌های یک ملت از مرگ بترسد و خیال کنند که مرگ آخر دنیاست.

وی بیان کرد: ملتی که از مرگ بترسد، زورگوها و ظالمان آن را تهدید به مرگ می‌کنند، برای اینکه از مرگ فرار کند، تسلیم زورگوها و ظالمان می‌شود، ترس از مرگ باعث پذیرش ذلت و زیر بار ظلم و ستم رفتن می‌شود اما ملتی که از مرگ نترسد، ملتی که در برابر مرگ لبخند بزند، ملتی که در برابر مرگ آغوش باز کند و به استقبال مرگ برود، زیر بار ذلت نمی‌رود.

وزیر اطلاعات ادامه داد: هنگامی که زورگوها و ظالمان می‌خواهند که آن ملت را زیر بار خودشان قرار دهند و بر آن سوار شوند و اراده خود را بر آن ملت تحمیل کنند و اگر قبول نکرد می‌گویند یا زیر بار می‌روی یا می‌کشیم، می‌گویند بکشید اما زیر بار نمی‌رویم، وقتی یک ملت به اینجا رسد و از مرگ ترسی نداشته دیگر زورگویان و ظالمان نمی‌توانند بر او تسلط پیدا کنند و او را زیر بار خود ببرند.

علوی اضافه کرد: شهادت یعنی چه؟ شهادت یعنی نترسیدن از مرگ یعنی استقبال از مرگ، روح شهادت و شهادت‌طلبی یعنی آدم آماده باشد مرگ را پذیرفته اما ذلت را نپذیرفته و زیر بار ذلت نرود و هنگامی که یک ملتی روح شهادت داشته باشد، عزت خود را حفظ می‌کند.

وی گفت: امام راحل فرمودند: خدایا درب شهادت را به روی ملت ما نبند، چون ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، انقلاب ما اصلاً برای این بود و تا هر زمانی که حرکتی به نوعی ذلت ملت ما را با خود همراه داشت امام در برابر آن می‌ایستاد، امروز هم مقام معظم رهبری در برابر آن ایستاده و خواهد ایستاد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ملت ما عزت می‌خواهد و ذلت را نمی‌پذیرد، افزود: صنعت شهادت و شهدا و هدایت امام به شهیدان یعنی عزت، وقتی ملتی شهادت داشته باشد و از مرگ نترسد، از قدرت زورگویان و زورمندان نترسد، زیر بار این ذلت‌ها نمی‌رود.

علوی تصریح کرد: هنگام که روح شهادت آمد و ترس از مرگ رفت، آن وقت انسان در ضعیف‌ترین موقعیت هم که باشد، قهرمانانه‌ترین است، زمانی که امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) پس از عاشورا وارد دار امامه ابن زیاد در کوفه شدند راوی می‌گوید: دیدم خانمی باا پیراهن‌های پژمرده و چهره گرم‌گرفته که معلوم بود اسرای جنگی است و جوان 22 ساله‌ای هم که آثار بیماری بر چهره‌اش نشسته بود،  با دست‌های بسته وارد مجلس شدند؛ اسرای جنگی وقتی در مقابل فرمانده می‌رسیدند تعظیم می‌کردند اما آن زنی که مانند یک کوه باصلابت بود، آمد از کنار ابن زیاد رد شد و هیچ اعتنایی به آنها نکرد.

وی با بیان اینکه شهادت و روح شهادت‌طلبی، قهرمان‌پرور است حتی در چنگ دشمن، آزادگان سرافراز ما که در اردوگاه‌های عراقی افتخارات را آفریدند، ادامه داد: شهادت از آدم در برابر دریایی از دشمن و در برابر این قدرت پوشالی به ظاهر بزرگ قهرمان می‌پروراند.

وزیر اطلاعات افزود: 20 سال است دارند می‌گویند گزینه اعلام نظامی علیه ایران روی میز بوده اما ملت ایران آن را به مسخره گرفته، چون ملتی که از مرگ نمی‌ترسد گزینه هر چیزی که باشد خم به ابرو نیاورده و در برابر توطئه‌های دشمن محکم و مقاوم می‌ایستد.

این مسؤول عنوان کرد: امروزه این روح شهادت‌طلبی است که جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن مقاوم‌تر، ایستاده‌تر، استوارتر از هر زمان دارد جشن پیروزی را می‌گیرد.

علوی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا خون عزت‌آفرین شهادت را در رگ‌های جامعه به جریان انداخته و بنده به‌عنوان یک خدمتگزار با تمام مشغله‌های کاری اما به دفترم گفتم هر موقع یادواره شهدا دعوت شدیم تمام برنامه‌ها را عقب بیاندازیم و در آن یادواره شرکت کنیم، اضافه کرد: امروز عزت داریم و دشمن از ما حساب می‌برد و نمی‌تواند ملت ما را تهدید کند و با گزینه نظامی ما را تسلیم اراده خود کند؛ این دشمن است که در برابر ملت سربلند و شهادت‌طلب ایران باید زانو بزند.

وی اظهار کرد: زمانی که امام راحل را تهدید کردند، حضرت فرمود من را با مرگ تهدید می‌کنید، من هم‌اکنون سینه خود را برای سرنیزه‌های شما آماده کردم و برای زورگویی‌های شما آماده‌ام؛ همین روح وارد جان مردم شده و باعث سرافرازی آنها و باعث شده که در مقابل هر خطری که انقلاب را تهدید کرد، ایستادگی کنند.

علوی در پایان گفت: راز و رمز سربلندی امروز ایران اسلامی این بوده و باید یادواره شهدا را بیشتر برگزار کنیم و یاد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را زنده بداریم تا دشمن بداند ملت ایران حاضر به قبول مرگ است اما تسلیم ذلت نمی‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها