گزارشی از خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای استان اردبیل
کد خبر: ۸۹۱۸۲۹۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نیر اظهار داشت:  برپا کردن امر به معروف و نهی از منکر هدف اصلی قیام عاشورا است و امام حسین(ع) برای مبارزه با با ظالم و ستمکار قیام کرد و انتظار ما از دسته‌جات عزاداری این است که از خرافه‌پردازی و بدعت‌گذاری پرهیز کنند.

وی افزود: اهمیت به سیره اهل بیت(ع) و انبیای الهی یکی از مهم‌ترین رسالتی است که بر عهده داریم که به همین منظور نیاز است روحانیون و مداحان در ایام عزاداری این مهم را مبنای کار قرار داده و برای ترویج سخنان امامان و اهل بیت(ع) در تلاش باشند.

امام جمعه نیر گفت: تاثیرگذاری سخنان اهل بیت در بین مردم قابل قبول و مطلوب است که به همین منظور نیاز است مسئولان و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مقدسی اظهار کرد: انتظار ما از خیران این است که با یاری دانش‌آموزان بی‌بضاعت در انجام اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه پیشگام باشند تا بتوانیم شرایط مناسب را برای تحصیل این قشر محروم نیز همانند سایر دانش‌آموزان دیگر فراهم کنیم چرا که این مسئله در حال حاضر از هر موضوع دیگری مهم‌تر است.

طب سنتی و اسلامی باید در جامعه نهادینه شود

حجت‌اسلام محمود اصغری در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سرعین اظهار داشت: اهمیت توسعه طب سنتی و اسلامی باید در جامعه نهادینه شود که در این زمینه از وزارت بهداشت و درمان انتظار داریم تا آموزش‌های لازم در ارتباط با طب اسلامی را در بین خانواده‌ها نهادینه کنند.

امام جمعه سرعین با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نیز افزود: این ایام فرصتی است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که باید از این فرصت‌ها به طور همه‌جانبه استفاده شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به طور همه‌جانبه دفاع کنیم.

وی گفت: در روز مباهله تمام اسلام در برابر تمام کفر وارد شد و پیامبر اسلام پیروزمندانه بازگشت که این روز نشان از ایمان پیامبر گرامی اسلام داشت و نیز نشان از اوج ایمان و توکل خاتم‌الانبیا دارد که باید تمامی این موارد مورد توجه واقع شود و اطلاع‌رسانی به مردم مبنای کار قرار داده شود.

اصغری اظهار کرد: خانواده‌ها در جامعه اسلامی جایگاه  بسزایی دارند که به همین دلیل نیاز است از این فرصت‌ها برای ترویج فرهنگ اسلامی به طور همه‌جانبه استفاده شود که در این زمینه مشارکت همگانی امری لازم و ضروری است.

آمریکا قصد دارد با افزایش هزینه‌های برجام عایدات ایران از برجام را قطع کند

حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه های امروز نماز جمعه خلخال اظهار داشت: آمریکا قصد دارد با افزایش هزینه‌های برجام عایدات ایران از برجام را قطع کند و با اعمال قدرت‌ها و تحریم‌های جدید فشار اقتصادی را برای رسیدن به اهداف مورد نظر اعمال کند.

امام جمعه خلخال افزود: دولتمردان کشور باید مراقب اوضاع باشند و ضمن حفظ مصلحت و عزت نظام اسلامی با حکمت در مقابل توطئه‌های اخیر آمریکا عمل کنند که به همین دلیل نیاز است مردم در این زمینه هوشیاری و آگاهی کاملی داشته باشند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروزی و گسترش آسیب‌های اجتماعی در جهان ناشی از بی‌توجهی به بنیان خانواده دارد و بسیاری از این آسیب‌های اجتماعی ریشه در ترویج فرهنگ غربی در بین روابط اجتماعی مردم دارد که تمامی این موارد باید مورد توجه واقع شود.

رشتبری اظهار کرد: ساده گرفتن ازدواج جوانان از سوی مردم باید مورد توجه واقع شود که حذف تشریفات اضافی در این زمینه و کاهش هزینه‌های اضافی و گزاف و نیز توقعات بیجا می‌تواند این امر را محقق کرده و ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود.

وی اظهار کرد: تکریم و احترام به بزرگان و بازنشستگان باید به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه واقع شود تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود در راستای ترویج این فرهنگ ادامه یابد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و شاهد دستیابی به جامعه‌ای متعالی و هدفمند باشیم.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظرات