دانشجویان جهادگر کردستانی با برگزاری یادواره شهدای روستا‌های بخش حسین آباد به ارائه خدمات محرومت زدایی خود در روستا‌های این بخش خاتمه دادند.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۰۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵




به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان دانشجویان جهادگر کردستانی در راستای گرامیداشت کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، یادواره شهدای روستا‌های بخش حسین آباد سنندج را در مسجد این روستا و با حضور جمعی از مردم روستاها، بخشداران، دهیاران، امام جمعه و جمع زیادی از دانشجویان جهادگر برگزار کردند.



علی محمدپناه مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان در این یادواره اظهار داشت: در آن روزی که انقلاب ایران نوپا بود، چشم دشمنان قسم خوره ایران به مرز‌های ما بود و به همین خاطر جنگ تحمیلی را علیه کشور ما راه انداختند و آنجا بود که دانشجویان این مرزو بوم که در بهترین رشته‌ها و در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل می‌کردند قلم‌ها را بر زمین گذاشتند و کلاس‌های درس و دانشگاه را رها کردند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند.



وی ادامه داد: این دانشجویان که اکثر جزو فرماندهان دوران دفاع مقدس بودند با ایثار و از خودگذشتگی و نثار خون خود از انقلاب و نظام و کشور دفاع کردند و امروز این امنیت و آرامش را مرهون رشادت‌های این غیورمردان تاریخ هستیم.



مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: امروز که در اکثر کشور‌های همسایه درگیر جنگ و خونریزی و تروریسم هستند ایران جزیره و پایتخت ثبات و آرامش است و علت آن هم جانفشانی دلیرمردانی است که هر آنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و با اهدا جان خود این امنیت را ایجاد کردند.



محمدپناه گفت: امروز نیز جنگ همان جنگ است فقط شیوه آن تغییر کرده است و به جای جنگ سخت و مقابله با توث و تانک و گلوله دشمن باید در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاد.



وی افزود: امروز نیز دانشجویان جهادگر به تاسی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در فصل تابستان که فصل استراحت و فراغت دانشجویان است از شهر و آرامش خود دل کنده اند و با حضور در روستا‌های محروم استان و ارائه خدمات محرومیت زدایی می‌خواهند جا پای شهدا بگذارند.



وی ادامه داد: امروز دانشجویان جهادگر با حضور در روستا‌های محروم میخواهند فریاد محرومیت این مردم را به گوش مسئولان برسانند و به نوعی دانشجویان جهادگر تریبون بیان مشکلات و محرومیت‌های این مردم هستند.



مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان تاکید کرد: امروز این دانشجویان جهادگر میخواهند به شهدا بگویند اگر شما آنچنان شجاع و دلیر بودید که توانستید از هستی خود که همان جانتان هست بگذرید و اگر قهرمانان تاریخ شدید ما سر تعظیم در مقابل شما پایین میاوریم و ما هم مثل شما میخواهیم یاد بگیریم که چگونه خدمت رسانی را تمرین کنیم، که گذشتن از استراحت و فراغت را تمرین کنیم، قناعت را از خودگذشتن را دیگران را و بر خود مقدم دانستن و ... را تمرین کنیم.



وی گفت: امروز این دانشجویان لبیک گویان به ندای رهبر آماده جانفشانی در هر میدانی هستند و به خادمی کردن و خدمت کردن به مردم روستا‌های محروم افتخار می‌کنند و با تبعیض، بی عدالتی و فساد مبارزه خواهند کرد.



محمدپناه یادآورشد: حضور دانشجویان در روستا‌های محروم استان جدای از خدماتی که ارائه داده اند باعث شده است که مردمان روستا از دریچه تحصیل به آینده فرزندانشان نگاه کنند.



در ادامه این یادواره، عمران قتبری مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان کردستان به ارائه گزارشی از خدمات محرومیت زدایی که دانشجویان جهادگر از ۱۲ شهریور در این روستا‌ها انجام داده اند پرداخت.



وی گفت: امسال دانشجویان جهادگر کردستانی در ۲۷ روستای بخش حسین آباد سنندج در ۵ حوزه عمرانی، پزشکی، دامپزشکی، اقتصاد مقاومتی و آموزشی-فرهنگی به ارائه خدمات محرومیت زدایی پرداخته اند.



مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی کردستان ادامه داد: دانشجویان تیم عمرانی در طول این مدت رنگ آمیزی و مرمت و تعمیر ۷ مدرسه، بتن ریزی حیاط مدرسه، جدول کاری خیابان روستا، مرمت و احیا چاه آب مدرسه و ساخت منبع آب را انجام داده اند.



وی تصریح کرد: تیم آموزشی- فرهنگی نیز که دانشجویان جهادگر دختر آن را انجام میدادند به برگزاری کلاس‌های تقویتی و آموزشی برای دانش آموزان، برگزاری کلاس‌های آموزش گیوه بافی، خیاطی، گلسازی، صنایع دستی و ... برای دختران و زنان روستا و همچنین ارائه مشاور‌های تحصیلی و زندگی به زنان و دختران روستا پرداختند.



قنبری با بیان اینکه در بخش سلامت ۶ تیم پزشکی و سه تیم دندانپزشکی حضور داشتند گفت: تیم دندانپزشکی به ارائه خدمات دندانپزشکی و آموزش‌های لازم در حوزه سلامت دهان و دهان و تیم پزشکی که شامل سه تیم خواهران و سه تیم برادران بودند به ویزیت رایگان مردم روستا، دادن دارو رایگان و معرفی برخی از بیماران به مراکر درمانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی بهداشت فردی و ... پرداختند.



مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: امسال سه تیم دامپزشکی شامل دو تیم اقایان و برای اولین بار در کردستان یک تیم خواهران در ۱۰ روستای بخش حسین آباد حضور داشتند که به معاینه‌ها دام ها، توزیع رایگان دارو در بین دامداران، مشاوره و آموزش بیمار‌های مشترک بین انسان و دام و شیوه‌های پیشگیری و درمان آن‌ها به مردم روستا اقدام کردند.

در پایان این مراسم از تعدادی از دانشجویان جهادگر تجلیل و قدردانی شد و همچنین به تعدادی از بچه‌های روستا جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات