وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: در بخش‌هایی از موضوع مرزبانی، پیگیری اعتباری این موضوع انتظامی در بنیه دفاعی است که در آن جا نیز وزارت دفاع کمک می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۰۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح باا اشاره به حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: قطعاً در همه کشورها به خصوص کشورهایی که مانند ایران همسایگان زیادی دارند و در نقاطی قرار دارند که با مسائل امنیتی در مرز مواجه هستند، حتماً باید تلفیقی از مجموعه ظرفیت‌های انسانی، فنی، فناورانه، موانع و امکانات فیزیکی برای حفاظت از مرزها به کار گرفته شود، در غیر اینصورت مرزبانی هم هزینه زیادی خواهد داشت، هم نتیجه مؤثری به دنبال ندارد.

وی با بیان اینکه برنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در همین راستاست و سالیان سال کار شده و نسبت به گذشته وضعیت مراقبت از مرزها بهتر شده است، اما همچنان با آن وضعیت مطلوب فاصله دارد، افزود: در آن بخش‌هایی که وزرات دفاع باید به مرزبانی کمک کند، پشتیبانی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی انجام می‌شود که ظرفیت و امکان خوبی در بخش‌های مختلف وزرات دفاع در این زمینه وجود دارد.

امیر حاتمی همچنین با بیان اینکه بخشی از مراقبت‌ها باید به صورت هوایی انجام شود، تصریح کرد: در وزارت دفاع امکان پهپادی مناسبی برای این موضوع داریم و هواپیماهای بدون خلبان با تجهیرات مراقبتی خوبی که روی آن‌ها نصب شده می‌توانند نقش مؤثری را ایفا کنند، همچنین امکانات دیده‌بانی از جمله رادارها و دوریبن‌ها نیز مثمر ثمر هستند، علاوه بر این‌ها در صورت بروز هر تعرض یا تهدیدی، تسلیحات و تجهیرات لازم برای مقابله وجود دارد.

*تشکیل تیم مشترکی از وزارت دفاع و نیروی انتظامی برای تهیه برنامه تقویت مرزبانی

وی با بیان اینکه موضوع تقویت مرزبانی باید در قالب یک برنامه میان‌مدت انجام شود، تأکید کرد: اخیراً با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سایر مسئولان انتظامی جلسه‌ای را برگزار کردیم و مقرر شد تیمی تشکیل شود تا بتوانند برنامه‌های لازم برای تقویت مرزبانی را آماده کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با بیان اینکه تقویت مرزبانی به صورت کلی در برنامه‌های بنده به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع آمده بود و اکنون به دنبال آماده کردن جزئیات این برنامه هستیم تا بتوانیم در این 4 سال آن را دنبال کنیم، یادآور شد: در بخش‌هایی از موضوع مرزبانی، پیگیری اعتباری این موضوع انتظامی در بنیه دفاعی است که در آن جا نیز وزارت دفاع کمک می‌کند.

وی درباره موضوع انسداد مرزی، گفت: انسداد مرزی کارتخصصی نیروی انتظامی است و با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگ می‌شود.

*انسداد مرزی فقط به صورت فیزیکی مؤثر نیست

امیر حاتمی اظهار داشت: اگر منظور از انسداد مرزی فقط انسداد فیزیکی باشد، قطعاً پاسخگو نیست، اینکه کانالی تعبیه شود یا دیواری کشیده شود کافی نیست، بلکه باید مجموعه‌ای از کارها با هم انجام شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه مراقبت بصری، هوایی و در کنار آن نظارت انسانی در مرزها باید انجام شود، خاطرنشان کرد: حتماً در جاهایی باید موانع فیزیکی لازم مانند کانال، سیم خاردار، مین و از این دست موارد استفاده کنیم و اگر مجموع این اقدامات را انسداد مرزی تلقی کنیم، حتماً این نوع انسداد مرزی لازم است.

ارسال نظرات