پرتاب یک فروند موشک بالستیک میان‌بُرد از جانب کره شمالی، واکنش‌های بین‌المللی را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۱۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، پرتاب یک فروند موشک بالستیک میان‌بُرد از جانب کره شمالی در بامداد دیروز(جمعه)، واکنش‌های بین‌المللی را به دنبال داشته است.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از شلیک موشک جدید کره شمالی از همه کشورها خواست اقدامات جدیدی علیه پیونگ یانگ انجام دهند. تیلرسون گفت چین و روسیه باید با اقداماتی مستقیم علیه کره شمالی نشان دهند دیگر تحمل اینگونه آزمایش های موشکی متهورانه پیونگ یانگ را ندارند.

ژاپن: موشک کره شمالی قادر است به جزیره گوام برسد

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، روز جمعه در واکنش به شلیک موشک جدید کره شمالی اعلام کرد ژاپن اینگونه اقدامات تحریک آمیز و خطرناک کره شمالی را که تهدیدی برای صلح جهانی است هرگز تحمل نخواهد کرد. همچنین، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن، اعلام کرد: «مسافتی که این موشک طی کرده است برای رسیدن به جزیره گوام کافی است». اونودرا افزود در رابطه با بحران شبه جزیره کره با جیمز متیس، همتای آمریکایی خود، تلفنی گفتگو و بر ضرورت اعمال فشار بر پیونگ یانگ تاکید کرده اند.

از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد این کشور برای پاسخ به هرگونه تهدید کره شمالی کاملا آماده است و توانایی خود را برای واکنش به اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ تقویت خواهد کرد. همچنین، به گزارش اسپوتنیک، مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی،تهدید کرد در صورت ادامه اقدامات تحریک آمیز کره شمالی، این کشور را نابود خواهد کرد.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، نیز خواستار واکنش جهانی به آزمایش موشکی کره شمالی شد.

همچنین، به نقل از آسوشیتد پرس، مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا، پرتاب موشکی اخیر کره شمالی را «خطرناک و بی پروا» خواند و خواستار تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ‌یانگ شد.

کره شمالی بامداد روز جمعه، یک فروند موشک بالستیک میان‌بُرد شلیک کرد که از آسمان جزیره «هوکایدو» در شمال ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

دولت چین نیز پرتاب آزمایشی موشک بالستیک کره شمالی از فراز ژاپن را محکوم کرد و خواهان خویشتنداری برای جلوگیری از افزایش تنش در منطقه شد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت این کشور مخالف اقدام کره شمالی است که قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کند.

ارسال نظرات