خبرهای داغ:
امام جمعه شهرضا:

انقلابی بودن، مهمترین ویژگی مجمع تشخیص مصلحت نظام است

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلابی بودن آن است.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۳۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا، که در محل مسجد صدیقه طاهره (س) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همسران و فرزندان شهدا سختیهای بسیاری را در راه اعتلای اسلام و دستیابی به اهداف عالی انقلاب اسلامی متحمل شده‌اند.

وی بیان کرد: پذیرش ولایت و امامت حضرت علی (ع) و قبول ولایت، رمز قبولی طاعات و عبادات است زیرا خداوند هم با صراحت در قرآن مجید به این مورد اشاره کرده است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بخشهایی از سخنان امام راحل (ره) درباره عید غدیر، تصریح کرد: زنده نگه داشتن عید غدیر به معنای آن است که مردم و مسئولان را نسبت به تبعیت از حضرت علی(ع) متوجه کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: وقتی به زنده نگه داشتن یاد و نام واقعه غدیر تأکید می‌شود به معنای آن است که شیوه حکومتی حضرت امیر المؤمنین (ع) و نیز شیوه رفتار مردم در جامعه مورد نظر همگان باشد تا بر اساس آن عمل کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین پیامهای عید غدیر دشمن شناسی است، باید در کنار رعایت احکام دینی و شرعی، دشمن و شیوه مقابله با آن و راهکارهای عملیاتی آن را هم بشناسیم.

امام جمعه شهرضا همچنین ضمن محکومیت کشتار مسلمانان کشور میانمار، بیان کرد: عده زیادی از انسانهای بیگناه به جرم آنکه عقیده آنها در پذیرش اسلام بوده است مورد قتل و کشتار قرار می‌گیرند و بدتر از همه آنکه همه مجامع حقوق بشری نیز در برابر این جنایت سکوت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این واقعه نشان داد که دشمن در شرایط فعلی بیشترین تلاش خود را برای سرکوبی اسلام و از بین بردن مسلمانان در همه مناطق جهان به کار برده است.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: ابتذال اخلاق در جامعه جهانی به جایی رسیده است که افرادی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده‌اند امروز اقدام به نسل کشی و قتل عام انسان‌های بیگناه می‌کنند.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: محکومیت جنایات انسانی واقع شده در میانمار به تنهایی سودی ندارد، کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر باید همانند جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه شامل اقلام غذایی و دارویی به این آسیب دیدگان از خشونت اقدام کنند.

وی اظهار کرد: قتل عام مردم میانمار و سکوت مجامع جهانی در قبال این واقعه نشانه بی توجهی به حقوق انسان‌ها است.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به دیدار اخیر اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب و سخنان رهبری در این مراسم، عنوان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید تفکرات امام راحل (ره) و انقلاب بر مجمع تشخیص مصلحت نظام حاکم باشد.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید انقلابی فکر کند و انقلابی بماند البته یکی از مهمترین ویژگی‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلابی بودن آن است.

وی تأکید کرد: هیچ مصوبه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام و یا موضع گیری‌های آن نباید با مبانی انقلاب و میراث امام راحل (ره) متفاوت باشد.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در مدیریت کشور تأثیر به سزایی دارد تا جایی که از مهمترین ارکان نظام محسوب می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به برخی از رویدادهای منطقه خاورمیانه، اظهار کرد: پیروزی مردم و ارتش سوریه به سوی مواضع تحت کنترل داعش و از ان جمله بازپس گیری شهر دیرالزور، نشان دهنده پایان عمر سیاسی و نظامی داعش در منطقه است.

وی عنوان کرد: شکست حصر شهر دیرالزور و سایر مواضع داعش باوجود همه کارشکنی‌های آمریکا و حمایتهای آشکار و پنهان این کشور انجام شد.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: آمریکا مدعی مبارزه با داعش است اما این تنها یک ادعای ظاهری است و این کشور در عمل از این نیروی تروریستی حمایت می‌کند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: ائتلاف آمریکایی در منطقه به زیان اسلام و مسلمانان است، در همه اقداماتی که بر علیه مسلمانان انجام می‌شود و یا در همه اغتشاشات منطقه، دست پنهان و آشکار آمریکا وجود دارد./ ایمنا 

ارسال نظرات