خبرهای داغ:
همایش مشترک ائمه جمعه وجماعات، هیات امناء مساجد و هیات های مذهبی، فرماندهان رده های بسیج در سپاه ناحیه تاکستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۳۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین همایش مشترک خادمان مسجد و مردم و سخنرانی 5 تن از مسئولین در زمینه اهمیت مسجد و بررسی و رفع مشکلات مسجد برگزار گردید.
کریمی مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان در خصوص محوریت مساجد در فعالیت ها اظهار کرد:
ما باید گام های بلندی برداریم با محوریت مساجد ، امام (ره) با محوریت مسجد انقلاب کرد و همچنین شیخ زکزاکی و شیخ نمر، ما جمع شدیم تا آسیب های را بررسی کنیم .
وی ادامه داد: امروزه خیلی از انقلاب های جهان در برابر انقلاب اسلامی دیگر حنایشان رنگی ندارد و ما عصر جدیدی با ولایت آغاز کردیم که عصر تحول در جهان اسلام است .
در بخشی دیگر حجت الاسلام سلطانی امام جماعت نمونه شهر تاکستان ایراد سخنرانی نمود و گفت:
اگر به ظاهر ماجد برسیم اما امام جماعت و نمازگزاری نباشد به درد نمی خورد و موفقیت مسجد اولین رکنش امام جماعت است .
وی اذعان کرد: همه ما هدفمان این باشد که جوان ها را جذب مساجد کنیم، در بررسی مشکلات هیات امنا نقش مهمی دارند ولی متاسفاسنه برخی مساجد را ارث پدر خود می دانند با این حال تربیت باید در مسجد باشد و مسجد النبی یک مدرسه بزرگ اسلامی است.
در ادامه این همایش، فرمانده نمونه بسیجی به برنامه های بسیج در مساجد و ارتباط مستمر و خوب بسیجیان با امام جماعت و هیات امنا اشاره کرد و توضیح داد: این ارتباط حسنه و هدفی مشترک که در پایگاه مسجد صورت می گیرد گام بزرگی در انقلاب فرهنگی با محوریت مساجد می باشد.
در حین مراسم از هیات امناءنمونه شهر آقای علم بیگی دعوت شد و نقطه نظرات و مشکلا ت را این چنین بیان کرد: اگر امنیتی در کشور است مرهون ایثار و رشادت های شهدا می باشد، مسجد به عنوان اولین مقر اسلام و حرکت اسلامی در طول تاریخ می باشدو تصمیم گیری های بنیادی در دفاع مقدس با محوریت مسجد جامع خرمشهر بود باید دانست که فرمانداری و بخشداری پایگاه دین نیست بلکه فقط مسجد است که پایگاه دین می باشد.
وی افزود: این دغدغه ما است که چرا مسئولین تصمیمات مهم و اساسی جامعه اسلامی را در مسجد نمی گیرند و جامعه ای که بانک ها و برج های ادارات از مناره های مساجد بلند تر باشد آن جامعه اسلامی نیست.
در این مراسم ضمن بررسی مشکلات این گروه با محوریت مسجد ، آیت الله اسلامی از جنبه تاریخی به این موضوع نگاه کرده و گفت: ابوسفیان جنگی راه انداخت تا اسلام را سرکوب کند ولی شکست خورد ، حتی در جنگی که پیروز میدان بود به نتیجه مورد نظرش نرسید!
وی اداکه داد: در جنگ خندق یا احزاب همه گروه ها بودند پهلوان کفر عمربن عبدود از خندق پرید و رجز خوانی کرد گروه منافقین در بین سپاه اسلام یکدیگر را ترساندند که میدانید این کسیت؟
در این زمان پیامبر و قتی حضرت علی(ع) را به میدان فرستاد گفت: کل ایمان و کل شرک به مصاف هم رفته اند .
آینت الله اسلامی تبیین کرد: در این زمانه نیز وقتی رهبری چندین سال پیش ار تهاجم فرهنگی گفت برخی از منحرفان در نظام آن را شوخی گرفتند در حالی که همه احزاب و گروه ها بر ضد اسلام انقلاب اسلامی قد علم کرده اند.
امروزه منافقین به بدنه نظام وارد شده اند و عمر عبدود های زمانه به خانه های ما هجوم آورده اند حالا به صور مختلف.
وی تاکید کرد: اهل ایمان در مقابل این همه تهاجم ایمانت را نگه دار و همه باید در مساجد در خدمت ولایت باشیم اگر چنین نکنیم ابوسفیان های زمانه برنده میدان می شوند.
آیت الله اسلامی جهت جمع بندی موضوعات و راه حل این قضیه ابراز کرد: اولین راهی که از تمام دین و مقدسات مان دفاع می کند دستگاه با عظمت حسین(ع) می باشد .
7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها