جلیلی در جمع دانش‌پژوهان طرح ولایت سیستان و بلوچستان:
معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت: مشکل این است که ما نگاه جهانی نداریم و از اطرافمان بی خبر هستیم؛ ما باید جهانی فکر و منطقه ای عمل کنیم.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۵۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج،  وحید جلیلی، معاون فرهنگی شهردار مشهد و رییس شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار در جمع دانش پژوهان طرح ولایت سیستان و بلوچستان گفت: زمانی که به مبانی نظری انقلاب اسلامی نگاه می کنیم متوجه می شویم زندگی انقلابی دارای چند مؤلفه است.

وی ابراز کرد: مؤلفه اول زندگی انقلابی نگاه جهانی است؛ مؤمنین باید در جهان زندگی کنند و به تقسیمات اعتباری کشورها وابسته نباشند.

جلیلی آرمان ها و فرصت های جهانی را مؤلفه های نگاه جهانی خواند و اظهار داشت: مردم دنیا امام خمینی(ره) را به عنوان رهبر یک جریان جهانی علیه استکبار قبول دارند؛ انقلاب اسلامی انقلاب مستضعفان جهان است لذا مؤمن انقلابی اگر به دنبال عدالت است باید آن را برای تمام آحاد بشر بخواهد.

وی افزود: مشکل این است که ما نگاه جهانی نداریم و از اطرافمان بی خبر هستیم؛ ما باید جهانی فکر و منطقه ای عمل کنیم.

معاون فرهنگی شهردار مشهد دومین مؤلفه زندگی انقلابی را نگاه تاریخی دانست و بیان داشت: در قرآن کریم به مؤمنین توصیه شده که اهل ذکر باشند که یکی از متعلقات ذکر در قرآن، شخصیت های تاریخی است.

وی تصریح کرد: ما تاریخ عظیمی پشت سرخود داریم لذا شما می توانید از تجربه هم نوعان خودتان در هزار سال پیش استفاده کنید.

رییس شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار سومین مؤلفه زندگی انقلابی را نگاه جبهه ای معرفی و اذعان کرد: ما سنگر زیاد داریم اما با هم یک جبهه نیستیم؛ ما برای مصرف فرهنگی و برای استفاده ار آثار فرهنگی برنامه نداریم.

وی افزود: اگر در جنگ فرهنگی افسر هستیم باید مصرف فرهنگی بالاتری نسبت به بقیه داشته باشیم زیرا تهاجم فرهنگی گناه را زیاد نمی کند بلکه توبه را کم خواهد کرد و باید توجه داشت که توبه ابزاری است که جامعه را پالایش می کند.

جلیلی در پایان با اشاره به پیام حضرت امام(ره) برای تاسیس بسیج دانشجویی گفت: امام(ره) راهبرد اصلی در مقابل دشمن را طنین انداز شدن نوای دلنشین تفکر بسیجی در جامعه می دانست؛ یعنی بسیج دانشجویی باید مناره هایی باشد که انوار انقلاب اسلامی را در دنیا پخش کند.

ارسال نظرات