امام‌قلی‌تبار امنیت شغلی را از دیگر دغدغه‌های اصلی جامعه کارگری برشمرد و خاطرنشان کرد: امروزه با اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی نیز امنیت شغلی تشکلات کارگری زیر سؤال رفته است.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۵۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حمیدرضا امام‌قلی‌تبار در گفت‌وگویی اظهار کرد: برخلاف آنچه در قانون کارگری آمده استقلال تشکل‌ها به نوعی زیر سؤال رفته و به شکل شایسته قادر به استفاده از این اصل نیستند و اگر تلاشی برای حفظ استقلال خود داشته باشند با سنگ اندازی‌های زیادی مواجه می‌شوند.

وی مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری را معیشت کارگران برشمرد و افزود: میانگین دریافتی جامعه کارگری تنها یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که تنها جوابگوی اجاره خانه و همچنین خرج تحصیل فرزند آنهاست.

عضو هیأت مدیره جامعه کارگران کشور تصریح کرد: زندگی بسیاری از کارگران زیر خط فقر است و برای رهایی از این وضعیت سعی می‌کنند چند شیفته در شرکت‌ها کار کنند که این امر سبب خستگی و تحلیل نیروی کارگری شده و کیفیت و راندمان سطح شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.

امام‌قلی‌تبار امنیت شغلی را از دیگر دغدغه‌های اصلی جامعه کارگری برشمرد و خاطرنشان کرد: امروزه با اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی نیز امنیت شغلی تشکلات کارگری زیر سؤال رفته است.

وی با اشاره به اینکه هرچه شعارها در حمایت از جامعه کارگری زیباتر شد سفره کارگران روز به روز کوچکتر و هزینه معیشت آنها افزایش یافت یادآور شد: متاسفانه برخلاف شعارهایی که داده شد به شکلی شایسته به مطالبات کارگران پاسخ داده نشد و کارگران به نوعی درگیر فقر هستند، انتظار داریم حال که این وزارتخانه ابلاغ شد برخلاف بیلان گذشته، عملگرانه‌تر در این مسیر قدم بردارند.

عضو هیأت مدیره جامعه کارگران کشور ادامه داد: آنچه وزارتخانه در دفاع از جامعه کارگری بیان کرده افزایش 2 درصدی هر ساله کارگران نسبت به سطح تقاضا است، یعنی اعلام کردند نسبت به تورم حقوق کارگران نسبت به سطح تقاضا 2 درصد افزایش یافت که این 2 درصد چیزی حدود ۱۸ هزار تومان است ولی آیا بیمه کارگران نیز نسبت به گذشته ۱۸ درصد افزایش یافت و آیا دولت تورم واقعی را اعلام کردند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد سبد معیشت کارگران شامل مسکن، مواد غذایی و پوشاک است که این کالا حداقل ۳۰ درصد افزایش داشته است با میانگین دریافتی جامع کارگری کشور آنها تنها قادر به تامین مسکن و هزینه تحصیلی فرزند خود هستند.

امام‌قلی‌تبار با بیان اینکه این محدودیت سبب کاهش راندمان کار می‌شود لذا به شکل ملموس شاهد پایین آمدن کیفیت کار و کیفیت محصول خروجی هستیم، افزود: با کاهش منابع درآمدی کشور هر جا کمبودی وجود دارد کارگران تاوان آن را می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه تورم به شکل افسار گسیخته در حال افزایش است و هیچ حمایتی از تولید نمی‌شود ولی در اسفند زمانی که قرار است حقوق کارگران افزایش یابد دولتمردان به فکر حمایت از تولید می‌افتند و فکر می‌کنند اگر حقوق کارگران کاهش یابد شاهد افزایش تولید می‌شوند، اضافه کرد: این در حالی است که حمایت از تولید یعنی جلوگیری از ورود قاچاق کالا  که سبب ایجاد 2 میلیون شغل سالانه می‌شود و با این کار جلوی ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا گرفته شده و هفت و نیم میلیارد دلار درآمدزایی در کشور شود.

عضو هیأت مدیره جامعه کارگران کشور گفت: با این اقدام می‌توان ۵۰ درصد مالیات شرکت‌ها را کاهش داد و کارفرما را مجاب کرد براساس ظرفیت خود شغل ایجاد کنند و ظرف یک سال مشکل بی‌کاری در کشور حل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها