امام جمعه گرمی گفت: خانواده ها بخاطر غفلت خود خانواده ها و برنامه ریزی که دشمن دارد در معرض خطر جدی است و نباید بنیان خانواده در کنار بی توجهی ها سست شود.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۹۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفری با دعوت عموم مردم به تقوای الهی گفت: تمام نصایح برای انسان بخاطر داشتن تقوا است و کارها بدون تقوا هیچ ارزش ندارد.

 

امام جمعه گرمی با اشاره به ۲۵ ذیحجه روز خانواده و روز نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، گفت: اگر الگوی هر خانواده ای، امیرالمومنین علی(ع) و فاطمه زهرا(س) است نباید در حد حرف باشد بلکه باید اخلاق و رفتار و کردار و منش آن خانواده هم شبیه آنها باشد.

 

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب حجاب برخی خانم ها در سطح شهر و سست شدن بنیان خانواده ها در سایه بی توجهی ها، گفت: خانواده ها بخاطر غفلت خود خانواده ها و برنامه ریزی که دشمن برای سست کردن بنیان خانواده ها دارد در معرض خطر قرار گرفته و نتیجه این بی توجهی ها هم افزایش طلاق و بدحجابی در سطح جامعه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفری گفت: بیشتر خانواده ها نه بخاطر عشق و محبت در زندگی بلکه بخاطر  ترس از قانون و مهریه و بخاطر توافقی که بینشون صورت می گیرد در کنار هم زندگی می کنند و به همین خاطر بنیان خانواده سست شده و با اندک اختلافی از هم می پاشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماه محرم و ماه قیام اباعبدالحسین(ع)حسین در پیش است و نیاز به ماه محرم بیش از هر زمان دیگری بخاطر وجود فتنه از تمام لحاظ احساس می شود، اظهار کرد: وظیفه ما در ماه محرم صرفا گریه و زاری نیست بلکه باید پیام عاشورا را به نسل جدید انتقال دهیم و جوانان را با طبل و مسائل حاشیه ی سرگرم نکنیم و این از وظیفه ریش سفیدان و هیئت امناء مساجد است.

 

خطیب جمعه گرمی با بیان اینکه اسلام ناب از ثمرات کربلاست؛ افزود: پیام محرم هم به احساسات و هم به عقل و منطق نیاز دارد؛ در عزاداری های محرم که در شهرستان برگزار می شود عموما از احساسات استفاده می شود و در حالی که قلبها احساساتی و آماده شنیدن پیام ماه محرم می شود پیام رسانی در مراسمات وجود ندارد تا اهداف و فلسفه قیام اباعبدالحسین (ع) را به انها  انتقال دهد به همین خاطر وجود مبلغ و روحانی در عزاداری ها لازم و ضروری به نظر می رسد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفری با بیان اینکه مردم کمیته امداد امام(ره) را در انجام ماموریت هایشان دستگیری کنند، افزود: ۸۰۰نفر دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد شهرستان گرمی وجود دارد و این نهاد مقدس در نظر دارد برای هر کدام از این تحصیل کرده ها بخاطر در پیش بودن بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بسته ۲۰۰ هزار تومانی تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.

 

منبع:  سیفار

ارسال نظرات