خبرهای داغ:
معاون فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد

راه‌اندازی تیم‌های مشترک پلیس و آموزش و پرورش در اصفهان

معاون فرمانده انتظامی استان اصفهان از راه‌اندازی تیم‌های مشترک این فرماندهی با آموزش و پرورش به منظور نظارت بر سرویس‌های مدارس خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۰۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان اصفهان ،به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جهانگیر کریمی در حاشیه دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان اصفهان که در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: امنیت دانش‌آموزان و جلوگیری از بروز ترافیک  یکی اولویت‌های پلیس برای فصل بازگشایی مدارس است. 

وی افزود: به همین منظور طرح‌های انتظامی و ترافیکی ویژه‌ای در 10 روز ابتدایی مهرماه به اجرا گذاشته می‌شود و پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار نیروها در نزدیکی مدارس به ویژه مدارس حاشیه خیابان‌ها انجام شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: خطرات ساختمان‌های نیمه ساز در کنار مدارس، انتخاب و گزینش راننده‌های سرویس و تخلفات شرکت‌های اداره کننده سرویس‌های مدارس از جمله مسایل مورد توجه در زمان بازگشایی مدارس است.

وی پیرامون تخلف شرکت‌های اداره کننده سرویس مدارس گفت: بارها به این شرکت‌ها تذکر داده شده که از ثبت‌نام دانش آموزان بیشتر از ظرفیت خودرو، خودداری کنند اما باز هر سال شاهد تخلف این شرکت‌ها هستیم که سبب بروز خطرات و آسیب‌هایی برای دانش‌آموزان می‌شوند.

سرهنگ کریمی بیان کرد: با توافق صورت گرفته در این جلسه مقرر شد تیم‌های مشترکی از پلیس و آموزش و پرورش بر سرویس‌های مدارس نظارت و تخلفات آن‌ها توسط پلیس راهور ثبت و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

وی به استفاده از توان مدیران مدارس در انتظام بخشی افراد و خودروها در هنگام خروج از مدارس اشاره کرد و گفت: در این زمینه مدیران مدارس ملزم شدند که افرادی را برای این منظور به‌کار بگیرند تا دانش آموزان هنگام تعطیلی مدارس با انضباط و احتیاط بیشتر خارج شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین از اجرای طرح آموزش همگانی و پیشگیرانه برای دانش آموزان، مربیان و اولیای آن‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی در سطح مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: در این طرح کارشناسان انتظامی با حضور در مدارس به ارائه توصیه‌ها و هشدارها در مورد تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی از جمله فضای مجازی و مواد مخدر می‌پردازند.

وی افزود: هماهنگی لازم برای بازدید دانش‌آموزان مدارس از نمایشگاه دائمی پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز انجام گرفته که در این نمایشگاه اطلاعات مناسب در زمینه آشنایی با عواقب مصرف مواد مخدر ارائه می‌شود.

سرهنگ کریمی، آگاه سازی دانش آموزان را یکی از برنامه‌های ویژه پلیس در سال تحصیلی 96-97 عنوان کرد و گفت: در این زمینه بیشترین آسیب‌هایی که دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی را تهدید می‌کند شناسایی و برای آن‌ها بروشورهایی طراحی و چاپ شده که همزمان با بازگشایی مدارس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار