امام جمعه آمل:

محرم بهار عقل و عاطفه است

عقل حکم می‌کند به دنبال ابا عبدالله الحسین(ع) برویم و ایشان را بشناسیم، احساس‌مان حکم می‌کند تا با کاروان سید‌الشهدا همراه شویم تا او را درک کنیم.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۰۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضویی محرم را بهار عقل و عاطفه خواند و اظهار کرد: عقل حکم می‌کند به دنبال ابا عبدالله الحسین(ع) برویم و ایشان را بشناسیم، احساس‌مان حکم می‌کند تا با کاروان سید‌الشهدا همراه شویم تا او را درک کنیم.

وی محرم را نمایشگاه بی‌نظیر کرامت انسانی‌، شهادت، اخلاص و فداکاری عنوان کرد و افزود: هفته اول محرم امر به معروف و نهی از منکر است که این فریضه واجب را نباید فراموش کرد و با نگاه اسلامی، اثر بخش و اخلاقی این فریضه واجب را در هفته اول و تمام طول سال اجرا کرد.

امام جمعه آمل خدمت به مردم را سرلوحه کار مسئولان دانست و تصریح کرد: خدمات صادقانه و عشق به خدمت داشته باشیم و با مردم صادقانه برخورد کنیم، خدمت به مردم را عبادت ببینیم و از پیر، جوان، ندار، ضعیف و مستضعف همه را در یک کفه ترازو قرار دهیم.

مرتضوی به خدمات ارزنده امیر سلیمانی شهردار آمل در چند سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در زیباسازی و تمیزی شهر نمره قبولی نداریم و این نابه‌سامانی‌ها شایسته شهر آمل نیست؛ شهرداری انگیزه‌اش را باید صد چندان کند و در مسیر زیبایی و آبادانی شهر گام بردارد.

وی محرم را پیروزی خون بر شمشیر اظهار کرد و یادآور شد: سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی و شهرداری باید در مراسمات محرم مدیریت داشته باشند و هر کس می‌خواهد خیمه‌ای برپا کند باید دارای مجوز باشد تا آنچه در شان حسین‌ بن‌ علی(ع) و ماه محرم نیست شکل نگیرد.

امام جمعه آمل در پایان به مراسم هفتم محرم اشاره کرد و گفت: محرم را جدی بگیریم و به عنوان پایتخت تشیع و دیار علویان، شهر عالم‌پرور و نخبگان برای سیدالشهدا کاری انجام دهیم و با برنامه‌ریزی درست مراسمی همچون سال پیش بی‌نظیر برگزار کنیم.

سید حسینعلی تقوی- خبرگزاری بسیج مازندران/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار