در بیمارستان مسیح دانشوری انجام گرفت

عمل موفقیت‌آمیز سرطان پیچیده تیروئید جوان ۳۱ ساله

جوانی ۳۱ ساله که مبتلا به سرطان پیچیده تیروئید بود طی عمل ۱۹ ساعته توسط تیم درمانی در بیمارستان مسیح دانشوری با موفقیت مورد جراحی و درمان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۷۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
به گزارش  خبرگزاری بسیج، محمد شادمهر در نشست خبری عمل جراحی پیچیده، طولانی و موفقیت‌آمیز سرطان تیروئید و پیوند قلب و ریه که در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد، اظهار داشت: جوان ۳۱ ساله با انجام کار تیمی درحالی‌که مبتلا به سرطان پیچیده تیروئید بود در بیمارستان مسیح دانشوری مورد درمان قرار گرفت.

وی افزود: این فرد درمانی غیر از عمل جراحی نداشته و سرطان تیروئید آن مقاوم به شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و یددرمانی بود و اگر جراحی نمی‌شد جان خود را از دست می‌داد.

استاد جراحی توراکس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: سرطان تیروئید این فرد به صورتی بود که یک تومور بزرگ در محدود تیروئید او رشد کرده و حتی از کنار فک بیرون زده بود. همچنین غدد لنفاوی گردن درگیر این بیماری شده بود. نای به‌اندازه مو باریک شده و عروق گردن دقیقاً وسط تومور بود.

شادمهر اضافه کرد: خوشبختانه عمل جراحی موفقیت‌آمیز سرطان تیروئید این جوان طی ۱۹ ساعت انجام گرفت و تومور با حفظ شریان‌های کاروتید گردن برداشته شد.

وی گفت: کل حلق، حنجره و مری بیمار درگیر سرطان شده بود، لذا کل گردن از تومور تخلیه شد و همه بخش‌های عمل با انجام کار تیمی با موفقیت همراه بود.

رئیس بیمارستان دانشوری خاطرنشان کرد: ادعا نداتریم که این عمل برای نخستین در دنیا و ایران انجام گرفته، اما آنچه که حائز اهمیت است این است که این عمل بسیار پیچیده و احتیاج به تجربه و کار تیمی داشت.

شادمهر گفت: خوشبختانه هیچ اتفاقی برای بیمار طی ۲۱ ساعت بیهوشی رخ نداد و طی دو هفته بستری پس از جراحی به‌جز افت کلسیم خون اتفاقی رخ نداد که خوشبختانه این موضوع نیز تحت کنترل قرار گرفت.
ارسال نظرات