حجت الاسلام مقدسی گفت: بزرگ ترین درسی که عاشورا به ما آموخت سازش ناپذیری با دشمن است.
کد خبر: ۸۹۱۸۴۹۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت الاسلام میکائیل مقدسی در نماز جمعه این هفته شهرستان نیر با اشاره به استکبارستیزی امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: سیدالشهدا خیلی راحت می‌توانست با یزید بیعت کند و جان خودش و خانوده‌اش را حفظ کند اما اهداف والای او موجب شد که سر سوزنی با استکبار سازش نکند.
 

خطیب جمعه نیر با بیان اینکه عاشورا درس مبارزه است نه مذاکره ابراز کرد: واقعه کربلا جنگ تمام عیاری بین ایمان و کفر بود و اگر امام حسین(ع) به دنبال  تسلیم و پذیرش ظلم بود که دیگر نیاز به جنگ نداشت.

 

وی یادآور شد: گفت‌و‌گوی‌های سیدالشهدا با عمر بن سعد و لشکریانش از موضع قدرت بود و با هدف هدایت آن‌ها صورت گرفت نه اینکه امام از برخی مواضع کوتاه بیاید تا آن‌ها دست از جنگ بکشند و این واقعه عظیم بیانگر اوج استکبارستیزی، دشمن شناسی و زیر بار ظلم نرفتن است و مردم و مسئولان باید از آن الگو بگیرند.

 

حجت الاسلام مقدسی گفت: یقین داشته باشیم که دشمنان اسلام سعی می‌کنند اصالت پیام و حقانیت عاشورا را زیر سئوال ببرند تا شاید به اهداف انحرافی خود که دور کردن اسلام از حق و حقیقت و آزاد‌اندیشی است دست یابند.

 

وی دینداری را اصالت فلسفه ناب سید‌الشهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در مکتب امام حسین (ع) باید به ظرفیت و قابلیت آن توجه کنیم انس گرفتن با مبانی ارزشی است که می‌تواند حیات طیبه جامعه اسلامی را به سمت اعتلا و اعتماد واقعی بکشاند.

 

امام جمعه شهرستان نیر یادآور شد: برخی‌ها سعی می‌کنند با دست زدن به حرکت‌هایی که ارزش و اصالتی ندارد به دست دشمن بهانه‌ای در تخریب و تضعیف نظام اسلامی بدهند که اگر خوب توجه کنیم با بصیرت و آگاهی بیشتر می‌توانیم این آسیب‌ها را از دامن اسلام و عزاداری‌های حسینی پاک کنیم.

 

حجت الاسلام مقدسی در ادامه اظهار داشت: سکوت مجامع بین المللی در قبال وقایع اخیر و نسل کشی در میانمار و یمن را تاسف بار خواند و افزود: بی شک این سکوت مرگبار نقطه تاریکی در کارنامه مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی خواهد بود.

 

وی گفت:  فاجعه‌ای که در میانمار در حال رخ دادن است قطعا یک نسل کشی گسترده است که در سکوت مجامع بین‌المللی در حال انجام است.

 

 

منبع:نیریمیز

ارسال نظرات