خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه صرفاً دریافت نمره عالی نشان دهنده موفقیت طلبه‌ها نیست، گفت: موفقیت یک طلبه در رسیدن به جایگاه عالم ربانی است.
کد خبر: ۸۹۱۸۵۷۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران قزوین که در حوزه علمیه کوثر برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید موافقت اصولی کارهایمان را از خداوند دریافت کنیم، اظهار کرد: اگر موافقت اصولی کارهایمان را از خداوند دریافت نکنیم، مسیری که انتخاب کرده‌ایم به سرانجام با برکتی نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه موفقیت طلبه‌ها صرفاً در ورود به حوزه علمیه و دریافت نمره عالی خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: موفقیت در عرصه طلبگی زمانی برای طلبه‌ها به دست می‌آید که با دستورات دینی و الهی هماهنگی کامل داشته باشند، زیرا موفقیت‌های دنیایی و ظاهری بدون هماهنگی با دستورات دینی و الهی برکتی به همراه ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خداوند برای انسان احترام قائل شده و به او اختیار داده است و مانند موجودات دیگر فرمان یکطرفه صادر نکرده است؛ بنابراین انسان در تصمیم‌گیری سرنوشت خود و هماهنگی با خدا صاحب اختیار است.

وی با اشاره به آیه شریفه «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ» گفت: طلبه‌ها باید شایستگی و لیاقت پذیرش دستورات الهی را در خود ایجاد کنند و بخاطر پیروی از کلام الهی که فرمود، «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ» وارد کار طلبگی شوند تا صاحب موفقیت و اثرگذاری شوند.
عابدینی عنوان کرد: اگر پیشرفت‌های تحصیلی طلبه‌ها تأیید خداوند را نداشته باشد، هیچ دردی را درمان نخواهد کرد اما اگر به اسم رب، خواندن را آغاز کردند و پیشرفت‌های تحصیلی شان تأیید خداوند را بدست آورد، به جایگاه عالم ربانی می‌رسند.
رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین با تأکید بر اینکه هر خیری را که مشاهده می‌کنیم از برکات عالمان ربانی است، ابراز کرد: اگر تحصیلات خود را با نیت و به نام «رَب» خواندیم، به جایگاه عالم ربانی می‌رسیم اما اگر نیت‌های دیگری در کار باشد، دچار شرک خواهیم شد و هیچگاه نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.
وی با بیان اینکه عالمان ربانی تمام امید خود را از «رَب» دارند، اذعان کرد: عالمان ربانی کسانی هستند که غیر از خداوند از کسی اثر نمی‌پذیرند زیرا نزد خداوند عزیز شده‌اند و عزت در نگاه دینی یک موقعیت واقعی و تکوینی است.
امام جمعه قزوین با اشاره به عوامل نفوذ اظهار کرد: هوای نفس، مال دنیا، مقام دنیا، موهومات، خیالاتی که در ذهن داریم و شیطان، عوامل نفوذ در انسان هستند اما کسی که به مقام ربوبی برسد و اسم رب را دنبال نماید، کسی نمی‌تواند در او نفوذ کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه شریفه «اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ»، تصریح کرد: اگر به نام پروردگار بخوانیم و دنبال اسم رب باشیم، صاحب کرامت نیز خواهیم شد و اگر به کرامت برسیم به همه خوبی‌ها دست پیدا کرده‌ایم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها