امام جمعه موقت بهاباد:

مسئولان زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند / در ماجرای میانمار رد پای استکبار به چشم می‌خورد

امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به دیدار رئیس و اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقام معظم رهبری افزود: این مجمع باید انقلابی بماند، تفکر انقلابی داشته باشد و به صورت انقلابی نیز عمل کند.
کد خبر: ۸۹۱۸۶۳۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام محمدعلی اخوان در خطبه های نماز جمعه این هفته به وظایف دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت:  تشخیص مصالح کلان کشور، مشورت برای سیاست‌ های کلی نظام و ارائه راه حل در رابطه با معضلات از وظایف این مجمع است و مقام معظم رهبری به انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و انقلابی فکر کردن در همه ارکان نظام تاکید کردند.

خطیب موقت جمعه بهاباد به 24 ذی الحجه روز مباهله اشاره کرد و افزود: در روز مباهله حقانیت اهل بیت و پیامبر ثابت شد.

وی تصریح کرد: در این روز حاتم بخشی حضرت علی(ع) نیز ثابت شد که در حال رکوع انگشتر دست خود را به سائلی دادند و به او کمک نمودند.

امام جمعه موقت بهاباد به 25 ذی الحجه روز نزول سوره هل اتی وروز خانواده و تکریم بازنشستگان اشاره کرد و گفت: خانواده حضرت علی (ع) بهترین الگو برای همه خانواده هائی است که بخواهند سعادتمند زندگی کنند .

رئیس حوزه علمیه بهاباد با اشاره به اینکه مسئولان باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند گفت: مسئولین زمینه ازدواج به موقع و آسان جوانان را فراهم کنند و این ازدواج ها همراه با معیارهای اسلامی انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه تشکیل خانواده باید استحکام و قوام داشته باشد افزود :خانواده ها باید با مدیریت صحیح و درست فرزندانی را پرورش دهند تا آینده را بسازند.

وی به بیست و پنجم شهریورماه سالروز اشتغال بیروت توسط رژیم صهیونیستی در سال 61 اشاره کرد و افزود: این اشغال نشان از کارشکنی دولت‌های غربی به ویژه دولت‌های آمریکا و اسرائیل است و در این میان وظیفه مسلمانان اتحاد با یکدیگر برای مقابله با این کشورهاست.

امام جمعه موقت بهاباد به جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت: مردم و خیرین در این روز دانش آموزان نیازمند را فراموش نکنند و با کمکهای خیرخواهانه خود به یاری این ولینعمتان بشتابند.

اخوان اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها گام مهمی برای فقرزدایی و دست‌گیری از فقرا به‌خصوص دانش آموزان نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید است و مردم خیر باید در این امر خداپسندانه مشارکت فعال داشته باشند.

اخوان به کشتار و قتل عام مردم مظلوم  بی دفاع میانمار اشاره کرد و افزود : موضوع میانمار قضیه قومی مذهبی نیست و باید امت اسلامی به صورت جهانی با این موضوع مقابله کنند.

وی با بیان اینکه در ماجرای میانمار رد پای استکبار به چشم می‌خورد خاطرنشان کرد: چشمان مدعیان حقوق بشر بر این جنایت هولناک بسته شده است و جای بسی تاسف است که حتی سازمانهای بین المللی و حقوق بشر این جنایات را محکوم نکردند.

ارسال نظرات