همزمان با سراسر کشور، خانه امید بازنشستگان کشوری در شهرستان اردکان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۱۸۶۵۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، در مراسمی همزمان با سراسر کشور و با حضور جمعی از مسئولین، خانه امید بازنشستگان کشوری در شهرستان اردکان افتتاح شد.

علی زین العابدین در این مراسم ضمن تبریک روز تکریم بازنشستگان به تشریح برخی از اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت و گفت: مباحث مربوط به صندوق های بازنشستگی یکی از ابرچالش های مهم در فرا راه مدیریت کلان کشوری در کنار بحران آب، محیط زیست و اشتغال است که این وضعیت ناشی از تصمیم گیری های نادرست در دوران های گذشته است.

وی افزود: هرگونه اقدام و برنامه ریزی این صندوق ها باید با در نظر گرفتن آینده انجام شود و با همت بازنشستگان و مسئولان و با نگاه علمی به آن، این ابرچالش رفع شود و برای تحقق این امر با استفاده از توان علمی کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نسبت پشتیبانی در صندوق های مورد مطالعه در دنیا به این ترتیب است که باید شش نفر کسورات خود را واریز کنند تا یک نفر بتواند از این کسورات بهره مند شده و بازنشست شود ولی در کشور ما این نسبت کمتر از یک نفر است و تناسب های علمی در نظام حقوقی رعایت نشده است.

وی اظهار داشت: در طول بیش از چهار دهه که از عمر تشکیل صندوق می گذرد بیش از 28 قانون به آن تحمیل شده است و بخش عمده ای از مشکلات صندوق از این قوانین ناشی می شود که نیاز به اصلاح قوانین را بیشتر می کند و باید ساختار صندوق های بازنشستگی مورد تجدید نظر جدی قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: ماهیانه 2 هزار و 300 میلیارد تومان به عنوان حقوق به بازنشستگان صندوق پرداخت می شود و دغدغه ما در صندوق بازنشستگی کشوری این است که حداقل فشارها بر بازنشستگان عزیز وارد شود و تشکیل خانه های امید یکی از برنامه هایی است که با ارائه خدمات بیمه ای، وام و تکریم بازنشستگان در جهت ایجاد نشاط و امید در بین آنها صورت می گیرد.

زین العابدین افزود: تکریم بازنشستگان باید بصورت عملی باشد به گونه ای که وقتی یک نفر بازنشسته شد عملا هم در بعد معیشتی و هم در بعد شخصیتی احساس کرامت بکند و رویکرد ما این است که بازنشستگان را در تصمیم گیری ها دخالت بدهیم و کانون های بازنشستگی یکی از ارکان این تصمیم گیری ها باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین مشکلات بازنشستگان بحث معیشت و اقتصاد است اظهار داشت: مجموعه اقتصادی صندوق بازنشستگی باید به گونه ای باشد که خود بازنشستگان در آن دخالت داشته باشند نه اینکه حیاط خلوتی برای مدیران مطرودی باشد که مانند انگل به آن چسبیده باشند.

لازم به ذکر است که خانه امید بازنشستگان کشوری شهرستان اردکان در زمینی با زیربنای 500 مترمربع و با هزینه ای بالغ بر 1800 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات