دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حوادث روزهای اخیر اروپا نشان داد که استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریسم در عراق و سوریه، موجب غیر قابل مهارشدن آن و تسری این پدیده شوم به قلب اروپا شد.
کد خبر: ۸۹۱۸۶۷۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، زیگفرید براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک عصر امروز (شنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص راهکارهای گسترش مناسبات و همکاری میان دو کشور با وی گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی با کشورهای اروپایی به ویژه بلژیک اظهار داشت: مجالس دو کشور می‌توانند نقش تاثیر گذاری در بسترسازی برای استفاده از ظرفیت‌های گسترده سرمایه گذاری در ایران در حوزه‌های انرژی، فناوری و دانش بنیان داشته باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تشریح خطرات ناشی از تسلیح، تجهیز، آموزش و گسترش گروه‌های تروریستی که از سوی برخی کشورهای منطقه‌ای و غربی صورت می‌پذیرد خاطر نشان کرد: حوادث روزهای اخیر اروپا نشان داد که استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریسم در عراق و سوریه، موجب غیر قابل مهارشدن آن و تسری این پدیده شوم به قلب اروپا شد.

شمخانی اظهار داشت: ادبیات تهدید آمیز مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ضمن آن که موجب شفاف سازی رویکردهای ستیزه جویانه این کشور برای افکارعمومی جهانی می‌شود، هیچگونه تاثیری در سیاست‌های اصولی ایران در موضوعات منطقه‌ای، ارتقاء توانمندی‌های متعارف دفاعی و تداوم حمایت از ملتهای تحت ظلم نظام سلطه ندارد.

امیر دریابان شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مثبت اتحادیه اروپا در توافق هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: برجام، توافقی بین‌المللی و مورد تایید شورای امنیت است و همه طرف‌ها بایستی در برابر رفتارهای نابخردانه و مواضع تند و غیر قانونی که تضعیف کننده آن است ایستادگی کنند.

عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام تصریح کرد: فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی آمریکایی‌ها در دوره‌های 120 روزه صدور معافیت‌های تحریمی به منظور تحت تاثیر قرار دادن کشورها و ممانعت از همکاری با ایران بوده و حرکت در مسیر ایران هراسی است.

به گزارش تسنیم،شمخانی با اشاره به روند رو به تزاید دیدار مقامات کشورهای مختلف و حضور هیئت‌های تجاری مختلف از سراسر دنیا در ایران افزود: این روند نشان می‌دهد، هیئت حاکمه آمریکا درک صحیحی از فضای تجاری و اقتصادی جدید به ویژه نسبت به کشور پهناور و سرشار از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران ندارند.

زیگفرید براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک نیز در این دیدار تاکید کرد: با فعال سازی ظرفیت‌های گسترده همکاری امکان شکل گیری فصل جدیدی در روابط ایران و بلژیک در کلیه حوزه‌های مورد علاقه وجود دارد.

وی با قدردانی از اقدامات تهران در مبارزه با تروریسم در منطقه خاطر نشان کرد: ایران عامل ثبات در منطقه بوده و در روند مبارزه با تروریسم نقش مهمی ایفا کرده است.

ارسال نظرات