مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج):

حضرت امام موسی کاظم (ع) بسیار شجاع و بخشنده بود

کد خبر: ۸۹۱۸۷۰۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) با اشاره به حضرت امام موسی کاظم(ع) گفت : حضرت امام  موسی کاظم (ع) بسیار با فضل ، میتن ، شجاع و بخشنده بود .

حجت الاسلام تیموری افزود: حضرت امام موسی کاظم(ع) از ترس خداوند می گریست تا آنجا که محاسنش از اشک خیس مس شد و او بیش از دیگران به صله رحم اهتمام نشان می داد و شبانه به فقرا کمک می کرد در دلاوری ، پردل ترین بود و فروبرنده خشم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام کاظم ( ع ) به تلاوت قرآن مجيد انس زيادی داشت اظهار داشت: قرآن را با صدايی حزين و خوش تلاوت مي کرد و آن چنان که مردم در اطراف خانه آن حضرت گرد مي آمدند و از روی شوق و رقت گريه مي کردند.

حجت الاسلام تیموری در پایان به برخی صفات و ویژگیهای آن امام بزرگوار اشاره و تصریح کرد: موسی بن جعفر (ع) به جرم فضيلت و اينکه از هارون الرشيد در همه صفات و سجايا و فضائل معنوی برتر بود به زندان انداختند.

گفتنی است، شيخ مفيد درباره آن حضرت مي گويد : " او عابدترين و فقيه ترين و بخشنده ترين و بزرگ منش ترين مردم زمان خود بود ، زياد تضرع و ابتهال به درگاه خداوند متعال داشت . اين جمله را زياد تکرار مي کرد : " اللهم انی أسألک الراحة عند الموت و العفو عند الحساب " ( خداوندا در آن زمان که مرگ به سراغم آيد راحت و در آن هنگام که در برابر حساب اعمال حاضرم کنی عفو را به من ارزانی دار )

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار