مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان:

اجرای طرح «مهر تحصیلی» در زنجان

طرح «مهر تحصیلی» با هدف کمک‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند و حل مشکلات مربوط به ادامه تحصیل اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۱۸۷۱۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان گفت: طرح «مهر تحصیلی» از محل موقوفات واقفین خیراندیش اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه در راستای رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش طرح‌های مختلفی از سوی این سازمان اجرایی می‌شود، افزود: در همین زمینه یکی از مهمترین طرح‌های اجرایی «مهر تحصیلی» است که با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در گام نخست مسؤولان اوقاف اقدام به احصا و جمع‌آوری دقیق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با کمک به دانش آموزان مستعد پرداخته و پس از احصای کامل اطلاعات و استخراج ارقام ریالی اقدام به کمک‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح «مهر تحصیلی» کمک‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند و حل مشکلات مربوط به ادامه تحصیل آنها است، تصریح کرد: این طرح هر سال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

جنتی با اشاره به اهداف اجرای طرح مهر تحصیلی افزود: این طرح علاوه بر انسجام بخشی و هدایت امینانه نیات موجب رفع بخشی از مشکلات دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در اجرای طرح مهر تحصیلی موضوعاتی از قبیل خرید لباس و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان بی‌بضاعت، هزینه تحصیلی اطفال بی‌بضاعت، هزینه تحصیل و امرار معاش دانش‌آموزان مورد توجه است، گفت: ایجاد وحدت رویه در کمک به دانش‌آموزان نیازمند نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه همکاری بیشتر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی آثار و نتایج مثبت موقوفات در افزایش مشارکت مردم موثر است، گفت: این امر موجب مشارکت بیش از پیش خیران در انجام سنت حسنه وقف خواهد شد.

جنتی با اشاره به اینکه طرح «مهر تحصیلی» قبل از آغاز سال تحصیلی با امینانه نیات واقفین  اجرایی خواهد شد، افزود: امیدواریم با اجرای این طرح زمینه تحصیل دانش‌‌‌آموزان نیازمند و حل بخشی از مشکلات آنها را فراهم سازیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار