خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان عنوان کرد:

اجرای طرح پیشرفت و آبادانی در 3 دهستان گلستان/ اهمیت و ضرورت مستندسازی در اجرای ساخت و ساز

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: در استان گلستان 3 دهستان کرند، زرین گل و مراوه‌تپه که 31 روستا را در بر می‌گیرد در قالب طرح پیشرفت و آبادانی مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۱۸۷۳۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت الله صادقی عصر امروز در جلسه قرارگاه پیشرفت و آباداتی استان که با حضور استاندار برگزار شد اظهار کرد:در این طرح 100 نقطه از مناطق کشور در غالب دهستانها به صورت متمرکز مورد توجه قرار گرفت که به صورت همه جانبه در پیشرفت و آبادانی این نقاط برنامه ریزی، اجرا و نظارت  می شود.

وی افزود: در استان گلستان 3 دهستان در شهرستان گنبدکاووس کرند، علی‌آبادکتول زرین گل و مراوه تپه نیز بخش مرکزی دهستان مراوه‌تپه که 31 روستا را در بر می‌گیرد در قالب این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان داشت: طی یک سالی که از ابلاغ این طرح می گذرد فرماندهان برای تهیه مقدمات این قرارگاه همکاری های بسیار خوب و تنگاتنگی داشتند که بر اساس شاخص هایی که دولت برای پیشرفت و آبادانی مد نظر دارد این مناطق را شناسایی و مورد هدف قرار دادند.

به گفته سردار صادقی؛ این اقدام 5 محور دارد که این محورها در حوزه زیرساخت و عمران، اقتصاد و معیشت، تعلیم و تربیت، فرهنگ و حوزه سلامت می باشد لذا تمرکز در این 3 دهستان به صورت همه جانبه در حول این 5 محور باید تحقق پیدا کند تا به یک مدل قابل فهم و اجرا در بخش های توسعه برسد.

وی افزود: تمام برآوردهای این 5 محور در اختیار است و مقدمات کار هم فراهم شده که بخش اول تخصیص این پیشرفت و آبادانی را دریافت کردیم و این آمادگی برای این عملیات همه جانبه در این منطقه وجود دارد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه تجربه بسیار ارزشمندی در قالب طرح شهید شوشتری در استان داریم، ابراز کرد: این طرح در سال 94 در سه نقطه آغاز شد ودر سال 95 به 14 نقطه رسید که توانسته همپوشانی لازم را برای ایجاد خدمات در روستاهای محروم شکل دهد و ظرفیت های متفرق را متوقف نماید .

سردار صادفی کمک مردم استان را در پیشرفت برنامه ها بسیار مفید دانست و گفت: از روزی که این طرح در بین مردم مطرح شده است هم مطالبات مردم بیشتر شده است هم مردم استان ما را در این طرح کمک بسیار خوبی کرده اند.

وی افزود: پیشنهاد می شود در این خصوص هم تمام دستگاه ها حتی در کوچکترین شهرستان هم با این طرح آشنا شوند و اطلاعات مربوط به این طرح را در اختیار داشته باشند تا بتوانند در کوچکترین نقطه استان مشکلاتی را حل کنند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به اهمیت مستند سازی طرح های معیشتی بیان کرد: تجربه ای که در طرح شهید شوشتری داشته ایم به این نتیجه رسیده ایم که نباید از مستند سازی این طرح غافل بود، ما در طرح شهید شوشتری توانستیم اقدامات قبل از اجراء، حین و بعد از اجراء را مستنداً به سمع و نظر مردم برسانیم و بسیار حائز اهمیت بوده است.

سردار صادقی با بیان اینکه آگاه سازی و توجیح مسئولین استانی در خصوص این کار می تواند در پیشرفت این کار کمک فراوانی کند، افزود: در برخی از مواقع نیازی نیست که حتماً مسئولینی با جایگاه بالایی در خصوص مشکلی مداخله کنند هرجایی کسی مشغول زندگی است باید به فکر معیشت مردم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها