خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: ۱۵۲ برنامه در به مناسبت هفته دفاع مقدس نظر گرفته شده که ۱۶ برنامه به صورت عمده و محوری است.
کد خبر: ۸۹۱۸۷۴۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹

سردار حسن شاهوارپور امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن گرامی داشت یاد‌ و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس به نسبت سال‌های گذشته به دلیل همزمانی با ماه محرم متفاوت است.

وی با اشاره به هم افزایی موجود در برنامه‌های ماه محرم و دفاع مقدس همچنین به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس حماسه‌ای کم نظیر در تاریخ کشور است چرا که با اتحاد، ایثار بسیج امکانات و هدایت‌های امام راحل رویکرد جدیدی در دفاع 8 ساله ایجاد شد و شکست‌های بزرگی برای دشمن رقم خورد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان با بیان اینکه امسال میزبانی برنامه‌های دفاع مقدس با سپاه است، بیان کرد: امیدواریم در هفته دفاع مقدس بتوانیم برنامه‌هایی ارزشمندی در راستای انجام رسالت‌هایمان برگزار کنیم.

رژه و نمایش اقتدار نیروهای مسلح در سراسر استان خوزستان

وی به نام‌گذاری و برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 31شهریور ماه به نام معنویت، اقتدار نیروهای مسلح و وحدت ملی نام‌گذاری شده که در این روز رژه و نمایش اقتدار نیروهای مسلح در سراسر استان به ویژه در شهرهای اهواز، دزفول، بهبهان و ماهشهر  برگزار می‌شود.

شاهوارپور با بیان اینکه یکم مهرماه روز علم و فناوری، جوانان و سربازان نامیده شده، عنوان کرد: پاسداشت سربازان و گرامیداشت جوانان در تولید علم و فناوری همچنین رونمایی از دستاوردهای صنایع دفاعی و نظامی کشور در زمره برنامه‌های این روز قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دوم مهر ماه که تحت عنوان ولایتمداری، همبستگی ملی و دفاع همه‌جانبه خوانده می‎‌شود برنامه‌هایی از جمله تبیین نقش ولایت و رهبری در حفظ کیان اسلامی در دوران دوران مقدس و نیز پدافند غیرعامل در مقابل با ترفند‌های دشمن با توجه به وحدت به اجرا می‌رسد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان با اشاره به سوم مهرماه به نام اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف تصریح کرد: در این روز توجه به اقتصاد مقاومتی و خودباوری در تولید با نگاه به مدیریت جهادی و انقلابی و بررسی تاثیر پشتیبانی مردم و اصناف در کم اثر کردن تحریم‌ها و تهدیدات دشمن در دوران دفاع مقدس اهمیت ویژه‌ای می‌یابد که در همین زمینه برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگداشت شکست حصر آبادان

وی با بیان اینکه در چهارم مهرماه که به نام بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی خوانده می‌شود برنامه‌هایی در راستای این مضمون اجرا می‌شود همچنین درباره پنجم مهرماه تاکید کرد: در پنجم مهرماه روز رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه‌های صبر و مقاومت به تبیین حماسه عملیات ثامن‌الائمه(ع) و بزرگداشت شکست حصر آبادان همچنین تجلیل از رزمندگان، جهادگران و پیشکسوتان دفاع مقدس پرداخته می‌شود.

شاهوارپور خاطرنشان کرد: ششم مهرماه روز شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است که در این روز غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از جانبازان، آزادگان و ایثارگران همچنین دیدار با خانواده شهدا را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هفتم مهرماه نیز به عنوان آخرین روز از هفته دفاع مقدس به فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه‌آفرینان اختصاص یافته که در این روز بزرگداشت فرماندهان شهید برگزار می‌شود.

تدوین آلبوم زندگینامه 7هزار شهید خوزستانی

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان با بیان اینکه در مجموع 152برنامه در نظر گرفته شده که 16برنامه به صورت عمده و محوری خواهد بود، بیان کرد: در راستای پاسداشت و حفظ فداکاری‌های شهدای 8سال دفاع مقدس آلبومی از اطلاعات 7هزار شهید خوزستانی در دست تدوین است که تعدادی از آن آماده و بخش دیگر در حال پیگیری است.

وی به باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ساخت باغ‌موزه مراحل نهایی را می‌گذارند همچنین قول‌های مساعدی نیز برای تامین اعتبار مراحل اجرایی این باغ موزه داده شده که در صورت تامین اعتبار امیدواریم مراحل اجرایی ساخت باغ موزه در پایان سال96 آغاز شود. مکان باغ موزه در پارک شهروند اهواز خواهد بود.

کاشت نهال در هزار و 600 هکتار از کانون‌های گردوغبار

شاهوارپور با اشاره به اقدامات سپاه در جهت حل مشکلات استان عنوان کرد: یکی از اقدامات را می‌توان موضوع بیابان‌زدایی برشمرد که در این راستا بیش از هزار و 600هکتار کاشت نهال و 400هزار کاشت اصله نهال در کانون‌های ریزگرد استان خوزستان انجام شده است و تا جایی که مجموعه دولت و منابع طبیعی درخواست کنند ما کاشت نهال را نیز ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به بحث اشتغال نیز گفت: راه‌اندازی یکصد دار قالی با هدف ترویج اشتغال در منطقه محروم دهدز درحال پیگیری است. همچنین350گروه جهادی با هدف محرومیت‌زدایی در بخش‌های محرم استان فعالیت می‌کنند.

معرفی شهید حبیب شریفی فرمانده سپاه سوسنگرد به عنوان شهید شاخص کشوری 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان درباره نقش مردم خوزستان در دفاع مقدس تصریح کرد: موضوع نقش مردم خوزستان مبحثی است که ما باید مکررا به آن بپردازیم و در صدد برجسته ساختن آن برآییم به طوری که باید از این جایگاه به خوبی دفاع کنیم که مردم خوزستان در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشته‌اند و گواه این موضوع نیز سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: تدوین 4کتاب به صورت تاریخ شفاهی از سوابق یگان‌های خوزستانی لشکر 7 ولیعصر(عج) انجام شده البته معتقدیم که باید حداقل سالی 10 کتاب در این بخش نگارش شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر سال برخی از شهدا به عنوان شهدای شاخص کشوری معرفی می‌شد امسال نیز شهید حبیب شریفی فرمانده سپاه سوسنگرد به عنوان یکی از شهدای محوری ما در کشور معرفی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها