خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از ١٨٠ حافظ قرآن کریم عضو مهد قرآن استان بر تعیین سهم این استان در تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن کریم و تحقق آن تاکید و اظهار داشت: باید دعاگوی روح حضرت امام خمینی (ره) باشیم که احیاگر قرآن در این دوران هستند.
کد خبر: ۸۹۱۸۷۴۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان آذربایجان شرقی ،حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در سخنانی با اشاره به مطالبه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن کریم تأکید کرد: باید با برنامه ریزی، سهم استان را در ارتباط حفظ قرآن کریم معین و آن را محقق کنیم و در این خصوص مسئولان مربوطه به خصوص مدیران کل اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی مسئولیت اصلی را برعهده دارند.
امام جمعه تبریز بیان کرد: تربیت ٢٣ حافظ کل قرآن کریم در این منطقه بی نظیر است و باید از همت اهالی و خیرین منطقه کجوار در تأسیس مهد قرآن و برگزاری کلاس های قرآن قدردانی کرد.
حجت الاسلام آل هاشم در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر هجمه بسیار شدید برای فروپاشی خانواده ها در ایران اسلامی یادآور شد: هرکسی مسئولیت یا سرپرستی خانواده‌ای را بر عهده دارد باید به آن توجه ویژه کند چراکه اکثر مشکلات جامعه براثر بی توجهی به خانواده و فرزندان است و مادران سهم بیشتری در تربیت کودک دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نقش همه سازمانها و نهادهای مرتبط  در گسترش فعالیت های قرآنی تاکید کرد و افزود: وظیفه عموم مردم آموزش قرآن در تمامی رشته ها از جمله مفاهیم ، تدبر و عمل به قرآن است.

نماینده ولی فقیه در پایان سخنان خود مدیر مهد قرآن استان را یکی از چهره‌های پرافتخار برشمرد و افزود: به همت آقای رحیم وظیفه شعاع نخستین موسسه قرآنی در سال های گذشته در استان تأسیس شده و این حرکت یک کار مقدس است.
 رحیم وظیفه شعاع مدیر مهد قرآن استان آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیتهای مهد قرآن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها منطقه کجوار تأکید کرد: همت عالی اهالی متدین، جوانان و قرآن آموزان این منطقه در انجام فعالیتهای قرآنی بی‌شک یک الگوی کشوری است و تاکنون یک‌سوم اهالی منطقه در این مهد قرآن عضو شده‌اند.
تجلیل از ١١٤ حافظ قرآن کریم نونهال سوره‌های جزء ٣٠ – ٢٥ نفر از حافظ قرآن تا ١٠ جزء – ٤ نفر حافظ ١٠ جزء به بالا – ٦ نفر حافظ ٢٠ جزء به بالا – ١١ نفر حافظ کل قرآن کریم در سال گذشته و ١٢ نفر حافظ کل قرآن کریم که امسال نائل به درجه حفظ کل شده‌اند از دیگر برنامه‌های اجرا شده ای بود که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جوایز آن ها اهدا شد.

همچنین از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ١٢ نفر از حافظان کل قرآن کریم کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ هرکدام سه میلیون ریال اهدا شد.

 

ارسال نظرات