خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای رونق گردشگری شیراز باید جشنواره‌های رویداد محور در حوزه‌های مختلف ادبی و هنری در شیراز برپا شود.
کد خبر: ۸۹۱۸۸۲۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

سولماز دهقانی با اشاره به ابعاد مختلف گردشگری در شیراز اظهارداشت: امیدوارم در شورای جدید بتوانیم با برپایی جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی، ادبی و هنری در حد ملی و بین‌المللی شاهد حضور چهره‌های مطرح در شیراز باشیم.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه شیراز چهره هایی دارد که در حد ملی و بین المللی می‌درخشند گفت: برای رونق گردشگری شیراز باید جشنواره‌های رویداد محور در حوزه‌های مختلف ادبی و هنری در شیراز برپا شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز گفت: شاعران معاصر شیراز میراث‌داران و حافظان فرهنگ و تمدن غنی این شهر هستند.

احمد همتی نیز در شب شعر سومین جشنواره شیرازشناسی با اشاره به اینکه فرهنگ، ادب و آداب هر شهر ویژه همان شهر است که از گذشتگان به ما رسیده است، بیان کرد: شعرای معاصر ما در شهر شیراز حافظ فرهنگ و ادبیات این شهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: شیراز شهری است که شیرازه تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی است و از لحاظ ادب و هنر از بسیاری از شهرهای کشور برتر است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه دو رکن از ارکان خمسه ادبیات کشورمان در شیراز است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مهمترین ابزار انتقال این مفاهیم و فرهنگ زبان هنر است پاسداشت این زبان ارزشمند ضرورت دارد.

همتی بیان کرد: انجمن‌های شعر نه تنها در شیراز که در تمامی استان فعالیت‌های خوبی دارند و مردم برای حضور در این انجمن‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه مرکز شیرازشناسی به صورت چند بعدی به شهر شیراز نگاه می‌کند، عنوان کرد: این مرکز هم به مسائل شیرازشناسی در ابعاد صنایع دستی و هنرهای تجسمی و هم به آداب، رسوم، فرهنگ و هنر شهر نگاه ویژه دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر شورای اسلامی شهر شیراز به تقویت زیرساخت‌های گردشگری به منظور رونق اقتصاد هنر و افزایش درآمدهای ناشی از گردشگری و هنر در سومین حرم اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: در این زمینه یکی از کارهایی که می‌شود انجام داد همین فعالیت‌هایی است که در مرکز شیرازشناسی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه شعر و ادبیات، برنده‌ترین و قاطع‌ترین زبان انتقال مفاهیم فرهنگی و اجتماعی است، گفت: یکی از مهمترین راه‌های برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی کمک گرفتن از شعرا است.

همتی تصریح کرد: بسیاری از حکایات و اشعار سعدی شیرازی راهکارها و نکته‌های آموزشی ارزنده‌ای در زمینه‌های تربیتی ارائه کرده است که صدها دانشکده علوم تربیتی آنها را در خود ندارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بر بهره‌گیری از این نکات ارزشمند و حکایات آموزنده در آموزش‌های شهروندی تاکید کرد.

وی عنوان کرد: با دانش بنیان عمل کردن در شهری که خاستگاه علما، صلحا، بزرگان و ادیبان جهانی است باید برای معرفی هرچه بیشتر داشته‌های شهر و ظرفیت‌های کنونی و استفاده از این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

جشنواره شیرازشناسی در شب شعر خود میزبان اساتید برتر حوزه ادبیات و شاعران بزرگ معاصر شیراز همچون کاووس حسن‌لی، غلامرضا کافی، مرضیه مرادی، حمید روزی‌طلب، محمد مرادی، بهرامیان و رضا علی‌اکبری بود که هر یک از آنها اشعار زیبایی در مورد شیراز قرائت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها