سردار اکبری در همایش تجلی اخلاص گفت: امروز به هر نحوی در این نظام نقش و مسئولیتی داریم، باید خادم و نوکر مردم بویژه خانواده معظم شهدا باشیم.
کد خبر: ۸۹۱۸۸۲۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه هفته دفاع مقدس و آغاز اعزام راهیان نور دانش آموزی، همایش تجلی اخلاص در مجتمع لاله شهرکرد برگزار و از خادمان راهیان نور دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری در سال 95 تجلیل شد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم، گفت: آن چیزی که در ارتباط با این جلسه به ذهن می رسد، جزء نام و یاد و خاطره ی شهدا چیز دیگری نیست و کلمه ی راهیان نور برگرفته از نام و یاد شهداست.

سردار علی محمد اکبری، افزود: عده ای روزی به خاطر دفاع از حریم جمهوری اسلامی به جبهه رفتند و جان خود را برای کشور و میهن اسلامی ایران دادند؛ این جوانان تابع امر ولایت بودند و به تبعیت از ولایت در این راه گام نهادند، که همین امر باعث شد دفاع ما، دفاع مشروع و مقدسی باشد.

وی، ادامه داد: در این راه، عزیزانی سر دادند، عزیزانی دست و پا دادند، که در طول تاریخ کشورمان ایران، تنها زمانی که یک وجب از خاک ما در جنگ به دست دشمن نیفتاده، همین جنگ 8ساله و دفاع مقدس بود، که دو برابر جنگ جهانی طول کشید؛ اما ثمره آن امروز افتخار ماست.

این مقام ارشد نظامی، تصریح کرد: امروز سربلندی و سرافرازی از آن ملت بزرگ ایران است و به یاد رشادت های آن عزیزانی که رفتند و جانشان را فداکردند و خون پاکشان برای پاسداری از کیان اسلامی و ارزش های انقلابی به زمین ریخت، در مناطقی که بعنوان سرزمین نور شناخته می شود در قالب اردوهای راهیان نور حضور پیدا می کنیم تا از این راه بهره ای معنوی بگیریم.

سردار اکبری، گفت: گاهی توفیقی حاصل می شود در مناطق عملیاتی جنوب یا شمالغرب حضور پیدا کنیم، یادمان هست چه کسانی دفاع کردند و چه کسانی خواستند که ماندگار تاریخ بشوند و افتخار بنده و امثال بنده که جاماندگان از قافله ی عشق هستیم این است که تجلی خاطره آن عزیزان در خاطرمان هست.

وی، با اشاره خودسازی شهدا و راز و نیاز شبانه آنها با خالق و معبود خویش، افزود: شهدا برای جمع آوری خیرات و توشه ای برای آخرت به جبهه رفتند، نه جمع آوری امتیازات برای دنیا.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: تقدس جبهه های ما به معنویات رزمندگان اسلام، دعاهای کمیل و زیارت عاشورایی است که آنجا برگزار می شد و جز ذکر خدا چیزی بر لب آن عزیزان نبود.

سردار اکبری، نقش معنویت رزمندگان در کسب پیروزی های بزرگ را یادآور شد و ادامه داد: در تأثیرگذاری راهیان نور، همین بس که عزیزان ما جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و در این مناطق از همه هستی خویش گذشتند تا امروز آسایش و آرامش و امنیت در کشور ما حاکم باشد.

وی، تأکید کرد: بعضی می گویند، شهدا رفتند، نه این طور نیست، شهدا ماندند و این ما هستیم که رفتنی هستیم، امروز در هر پُست و مقامی هستیم، این شهدا را فراموش نکنیم. فراموش نکنیم که انقلاب اسلامی را شهدای عزیز تثبیت کردند و امروز به هر نحوی در این نظام نقش و مسئولیتی داریم، باید خادم و نوکر مردم بویژه خانواده معظم شهدا باشیم.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با تقدیر از دست اندکاران برگزاری اردوهای معنوی راهیان نور، تصریح کرد:راویان دفاع مقدس، رانندگان کاروان های اعزامی، خادمان گمنام راهیان نور و همه عزیزانی که در این مسیر حرکت می کنند، باید دقت کنند و با احتیاط کامل زایران سرزمین نور را از مبدأ تا مقصد همراهی نمایند و برای افزایش غنای معنوی این اردوها تلاش کنند.

ایراد سخن و ارائه گزارش از سوی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی، مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه قمربنی هاشم علیه السلام  و مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از دیگر بخش های این همایش بود.

گفتنی است: در این مراسم مادر شهید آیت الله اسماعیل زاده به بیان خاطره از فرزند شهیدش پرداخت و در پایان با تجلیل از این مادر شهید، خادمان راهیان نور دانش آموزی استان چهارمحال و بختیاری تقدیر شدند.

ارسال نظرات