خبرهای داغ:
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز مسلمانان بی‌پناه را می‌کشند و خادمان حرم نیز از کشتار مسلمانان هیچ ابایی ندارند و این‌ها همگی نتیجه دوری از قرآن است.
کد خبر: ۸۹۱۸۸۳۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

بزرگترین گردهمایی و جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم کشور با حضور مسئولان شهرستان و بدون حضور مسئولان استانی برگزار شد، با وجود دعوت رسمی اما هیچ یک از مدیران کل استان فارس در این مراسم حضور نیافتند و برخی از مدیران فرهنگی به اعزام مدیران میانی  یا مشاوران خود اکتفا کرده بوده‌اند.  

اصغر مسعودی، نماینده مردم نی‌ریز و استهبان و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه قرآن آفتابی است که غروب ندارد، اظهار داشت: قرآن بهار دل‌های فرهیختگان و مقصد راه پارسایان و ریسمانی استوار است و برای کسی که با او مأنوس است امان است.

وی با بیان اینکه مقام حافظان، عاملان و مفسران قرآن در حقیقت مقام سفیران و فرشتگان الهی است، گفت: حافظان و دانشمندان قرآن در ردیف فرشتگان الهی قرار دارند و این یکی از مزیت‌های حفظ قرآن است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز  248 حافظ کل قرآن در این مراسم تجلیل می‌شوند، افزود: همه مسئولان وظیفه حمایت از مؤسسات قرآنی مردمی را بر عهده دارند اما با وجود فعالیت‌های گسترده و فاخر بیت‌الاحزان و دیگر موسسات قرآنی مسئولان نسبت به این‌گونه مؤسسات کم لطف هستند.

مسعودی بیان کرد: من به مسئولان وزارت ارشاد و مسئولان فرهنگی گفته‌ام که اگر می‌خواهید به اوضاع فرهنگی کشور مسلط شوید باید در مجالس باشکوه قرآنی حضور داشته باشید؛ البته وزیر و معاون وزیر ارشاد به خاطر عدم حضور در این مراسم عذرخواهی کردند اما اگر وزیر ارشاد بخواهد با فرهنگ جامعه که فرهنگ عمومی کشور است آشنا شود باید در این جلسات حضور پررنگ داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوانی که با قرآن مأنوس می‌شود دیگر شبیخون فرهنگی و تهاجمات فرهنگی دشمنان او را از پای در نمی‌آورد و قرآن با گوشت و پوست و استخوانش عجین می‌شود.

مسعودی، قرآن را منشور حقوق شهروندی و حقوق بشر دانست و به جنایات کشتار مسلمانان در میانمار اشاره کرد و گفت: امروز مدعیان حقوق بشر و کسانی که دفاع از حقوق حیوانات را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند در مقابل نسل‌کشی مسلمانان میانمار سکوت کرده‌اند.

وی از عدم توجه کشورهای اسلامی به آموزه‌های قرآن کریم نیز انتقاد کرد و افزود: امروز مسلمانان بی‌پناه را می‌کشند و خادمان حرم نیز از کشتار مسلمانان هیچ ابایی ندارند و این‌ها همگی نتیجه دوری از قرآن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها