خبرهای داغ:
وزیر کشور با بیان اینکه توسعه‌نگری یکی از ویژگی‌های استانداران است، گفت: رئیس جمهور از ابتدای تشکیل دولت یازدهم به دنبال اجرای این نگاه توسعه‌نگرانه بودند.
کد خبر: ۸۹۱۸۸۴۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

عبدالرضا رحمانی فضلی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری استان فارس به ویژگی‌های استانداران پرداخت و اظهار داشت: قرابت فکری با دولت نخستین ویژگی برای انتخاب مدیران است.

وی با بیان اینکه البته این قرابت فکری به معنای این نیست که همه رویکرد بر این اساس باشد، گفت: دولت پس از انتخاب از سوی مردم و گرفتن حکم تنفیذ از مقام معظم رهبری و رای اعتماد از مجلس دولت همه مردم و دولت جمهوری اسلامی است.

وزیر کشور افزود: همه مدیران اجرایی باید پس از انتخاب این رویکرد را مدنظر داشته باشند و بدانند که مدیر و مسئول همه مردم و مشکلات آنها هستند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه توسعه‌نگری ویژگی دوم انتخاب استانداران است، بیان کرد: در دوره‌های قبل رویکرد وزارت کشور منتهی به سیاست داخلی و امنیت داخلی بود که اکنون این امر بخشی از رویکرد وزارت کشور است اما نگاه رئیس جمهور از ابتدای دولت یازدهم توسعه‌نگری بوده است.

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد اولویت نخست دولت است، عنوان کرد: این سیاستگذاری براساس خواسته مقام معظم رهبری است که این امر را براساس وضعیت امروز جامعه اولویت کارهای دولت و مجلس قرار دادند.

رحمانی فضلی قدرت هماهنگی را سومین ویژگی انتخاب استانداران اعلام و تصریح کرد: استاندار در استان نماینده عالی نظام است چرا که همه دستگاه‌های استان با هماهنگی‌ استانداری‌ها شکل می‌گیرند و کار می‌کنند بنابراین باید استاندار قدرت هماهنگی بین آنها را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر استاندار قدرت هماهنگی نداشته باشد کارها در یک استان به خوبی پیش نمی‌رود چراکه هر دستگاهی وظایفی دارد که گاه این وظایف با دیگر دستگاه‌ها در هم تنیده شده است‌.

وزیر کشور با اشاره به در‌هم‌تنیدگی وظایف دستگاه‌های مختلف گفت: این امر می‌تواند سبب هم‌افزایی شود اما اگر یکی از دستگاه‌ها همکاری نکنند کل دستگاه اجرایی دچار مشکل می‌شود اما قدرت هماهنگی استاندار مانع از این موضوع می‌شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه اولین اولویت نظام جمهوری اسلامی اقتصاد است، اظهار داشت: از هر منظری به اقتصاد مقاومتی نگاه کنیم برای کشور ما سودمند است و در همه جنبه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سبب پیشرفت کشور می شود.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال ایجاد امنیت، جلب رضایتمندی و مشارکت مردم هستیم باید به ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی توجه جدی داشته باشیم، افزود: استانداران در استان محل خدمت خود باید تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی به کار گیرند.

وی با بیان اینکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی مردم هستند و مردمی بودن اولین موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است، گفت: مردم به عنوان مصرف کننده، تولیدکننده و هدایت کننده اقتصاد رکن اصلی اقتصاد مقاومتی هستند بنابراین استانداران باید بر جلب مشارکت مردم تاکید داشته باشند.

وزیر کشور عنوان کرد: با بودجه های عمومی و با وضعیتی که قیمت نفت دارد نمی‌توان به اهداف اقتصاد مقاومتی دست یافت بنابراین باید از ظرفیت مردم و بخش خصوصی برای تحقق این مهم بهره جست.

وی با بیان اینکه حل مسئله آسیب های اجتماعی دومین اولویت ماست و ما موظف هستیم موضوع آسیب های اجتماعی را هر چه سریع‌تر حل کنیم، خاطرنشان کرد: نخستین اولویت ما در آسیب های اجتماعی اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، ناهنجاری های اجتماعی و مناطق بحرانی از نظر آسیب های اجتماعی است.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: در صورتی در حل آسیب های اجتماعی موفق می شویم که این مسئله را مردمی کنیم و از مشارکت مردم برای حل این موضوع کمک بگیریم.

وی تقویت سیاست داخلی را یکی دیگر از اولویت های وزارت کشور دانست و اظهار داشت: کشور ایران کشوری پویا، قوی و آماده پیشرفت است که به وحدت و انسجام مردم نیاز دارد و اگر کسی خلاف این مسیر حرکت کند در واقع خلاف امنیت و پیشرفت کشور حرکت کرده است.

وزیر کشور با بیان اینکه مشارکت سیاسی مردم در سرنوشت خود برای ما مهم است و نباید این مشارکت در انتخابات خلاصه شود، افزود: احزاب باید با عضوگیری، کادرسازی و حرکت های جمعی و غیره در همه فصول سال فعال باشند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در 4 سال گذشته بستر فعالیت احزاب را در کشور فراهم کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر هیچ حزبی در انتظار گرفتن مجوز نیست و خانه احزاب فعال است اما هنوز با نقطه مطلوب در این زمینه فاصله زیادی داریم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه یقین داشته باشید مردم هر چقدر قانونمدار، هدفدار و منسجم در صحنه ها حضور یابند به نفع کشور است، گفت: بنای ما در 4 سال گذشته بر تقویت احزاب و سیاست داخلی بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امنیت خوبی بر کشور حاکم است اما این به معنای این نیست که تهدیدی نداریم بلکه کشور ما مورد هجوم تهدیدهای پنهان و آشکار است، اظهار داشت: اقتدار ملی ما تنها عامل بازدارنده دشمنان است و بزرگترین محور اقتدار ملی ایران مردم هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها