مسئول بسیج سازندگی ناحیه مشگین‌شهر:

صنایع تبدیلی نقش موثری در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می‌کند

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مشگین‌شهر گفت: صنایع تبدیلی نقش موثری در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می‌کند که از مهم‌ترین دستاوردهای این حوزه می‌توان به جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۱۸۹۰۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،سرهنگ پاسدار یوسف محمدیان  در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت:  صنایع تبدیلی نقش موثری در توسعه اقتصادی کشورها ایفا می‌کند که از مهم‌ترین دستاوردهای این حوزه می‌توان به  جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر دلایلی که ورود به این عرصه را مهم و ضروری می‌کند ارزان بودن مواد خام محصولات کشاورزی و سرمایه‌گذاری کم برای اجرای این صنعت در منطقه است که هر کدام به نوبه خود در توسعه بخش کشاورزی و اقتصادی کشور نقش اساسی و ویژه‌ای دارد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مشگین شهر گفت: صنایع غذایی و تبدیلی جزو مهم‌ترین گروه‌های صنعتی است که انتظار ما از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه این است که در این زمینه اهتمام و جدیت ویژه‌ای داشته باشند و به جای صادرات محصولات به صورت خام از ظرفیت‌های صنایع تبدیلی برای توسعه صادرات و بخش اقتصادی استفاده کنند.

محمدیان بیان کرد: افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی از دیگر خروجی‌های مورد انتظار ایجاد صنایع تبدیلی است که به طور حتم در افزایش ارزش صادرات نیز نقش موثر و اساسی ایفا می‌کند که در این زمینه و برای تحقق اهداف مورد نظر حمایت لازم و جدی مسئولان امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت تغییر الگوی کشت نیز تصریح کرد: با توجه به این که هم‌اکنون با بحران کم‌آبی و خشکسالی روبه‌رو هستیم نیاز است در تولید محصولات کشاورزی تغییر الگوی کشت مد نظر قرار داده شود و به کشت محصولاتی همچون  زعفران، پسته، گیاهان داروئی و سایر محصولاتی که  نیاز آبی کمتر دارند روی آورد.

 

منبع:خیاونیوز

 

ارسال نظرات