خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد(ع) قزوین:

مباهله از نشانه های درستی پیامبر اکرم (ص)

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین اظهار کرد: مباهله پیامبر اکرم(ص) با نجرانیان نشان نشان درستي و صداقت است.
کد خبر: ۸۹۱۸۹۳۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

حجت الاسلام عدالتی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در ارتباط با روز مباهله بیان کرد: روز بیست و چهارم ذی الحجه را روز مباهله نامیده اند.
وی بیان کرد: مسیحیان نجرای بخاطر برخی مسائل مذهبی با پیامبر اکرم(ص) اختلاف داشتند که به نتیجه نرسیدند و درخواست مباهله دادند.
این مقام مسئول با اشاره به نامه پیامبر اکرم(ص) به حاکم مسیحیان نجران اظهار کرد: مردم نجران که حاضر به پذيرفتن اسلام نبودند نمايندگان خود را به مدينه فرستادند و پيامبر آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد.
عدالتی با اشاره به حضور پیامبر در میعادگاه مباهله اذعان کرد: پيامبر صلي الله و نمايندگان نجران براي مباهله به محل قرار رفتند ناگاه نمايندگان نجران ديدند که پيامبر فرزندش حسين عليه السلام را در آغوش دارد، دست حسن عليه السلام را در دست گرفته و علي و زهرا عليهماالسلام همراه اويند و به آنها سفارش مي کند هرگاه من دعا کردم شما آمين بگوييد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین متذکر شد: بزرگان نجران با مشاهده به حضور اطرافیان پیامبر در مباهله به وحشت افتادند و گفتند: اگر محمد بر حق نمي بود چنين بر مباهله جرئت نمي کرد،اگر با ما مباهله کند، پيش از آن که سال بر ما بگذرد يک نصراني بر روي زمين باقي نخواهد ماند.
وی در خاتمه تصریح کرد: در این روز برخی از مسیحیان نجران به درستی و صدق پیامبر اکرم (ص) ایمان آوردند و مسلمان شدند.
1003/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار