مداحان هیئت باید ضمن بصیرت افزایی و تزکیه نفس، با مضامین قرآنی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و منابع مرجع مذهبی بیش از پیش آشنا شوند.
کد خبر: ۸۹۱۸۹۴۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست مداحان هیئت رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری با مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام کشور برگزار شد.

علی اکبر مداحی، در این نشست با اشاره به اهمیت شعر و مداح در هیئت های مذهبی، بر ضرورت آموزش مداحان تأکید کرد.

وی، افزود: دوره های آموزشی و کارگاه های یک روزه توجیهی با حضور اساتید مجرب، برای ارتقای دانش مداحان هیئت لازم و ضروری است.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام در این نشست، اظهار کرد: مداحان هیئت باید ضمن بصیرت افزایی و تزکیه نفس، با مضامین قرآنی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و منابع مرجع مذهبی بیش از پیش آشنا شوند.

مداحی، گفت: ذاکران هیئت های مذهبی باید ابتدا دعا خوان خوبی باشند تا بتوانند مداح قابلی شوند؛ لذا برگزاری مسابقات دعاخوانی در هیئت های مذهبی و هیئت رزمندگان اسلام می تواند به ترویج فرهنگ ادعیه  و سیره اهلبیت علیهم السلام کمک شایانی کند.

وی، راه اندازی مجمع الذاکرین و برگزاری جلسات هفتگی مداحان را در انتقال تجربیات و افزایش دانش و مهارت مداحی مؤثر دانست و افزود: تبادل شعر و متن و افزایش ارتباط صمیمی بین مداحان، به رشد ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام کمک می کند.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام، برگزای سوگواره اشعار و نواهای آئینی برای یازدهمین سال را یادآور شد و خواستار برگزاری این سوگواره در سطح استانها شد، تا به شناسایی استعدادهای جدید و پرورش مداحان و شاعران آئینی سطح بالا بیانجامد.

گفتنی است: سوگواره اشعار و نواهای آئینی هرساله با شرکت علاقه مندان سنین مختلف از 12 تا 35سال که هر سه رده سنی در یک گروه قرار می گیرند برگزار و نفرات اول تا سوم انتخاب و ضمن تجلیل از آنها،  برای شرکت در دوره های آموزشی تکمیلی معرفی می شوند.

ارسال نظرات