فرمانده سپاه ناحیه بردسکن از اجرای بیش از 50 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در شهرستان بردسکن خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۸۹۵۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار علی محبی در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس  در بردسکن برگزار شد در ابتدا ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان رسالت خبری را رسالت سنگینی بر شمرد که بر دوش اصحاب رسانه گذاشته شده و خبرنگاران در صف مقدم و خاک ریز اول مبارزه با جنگ رسانه‌ای دشمن علیه انقلاب هستند.
 
وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان پرداخت.
 
وی گفت: هشت سال دفاع مقدس گنجینه ارشمند انقلاب است که همه ساله یاد و نام آن باید گرامی داشته شود.
 
فرمانده سپاه ناحیه بردسکن گفت: بیش از ۵۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار خواهد شد.
 
وی در ادامه به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس رژه ۳۱ شهریور ماه خواهد بود که توسط اقشار مختلف بسیج در شهرستان انجام خواهد شد که در این مراسم سایر ارگان‌های نظامی شهرستان نیز حضور خواهند یافت. همچنین برگزاری یادواره شهدا در بخش‌های شهر آباد، انابد و بردسکن از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود که توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود.
 
وی افزود: برگزاری برنامه افتخار محله ابروی محله از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود که با حضور مردم و اقشار بسیج برگزار می‌شود.
 
محبی سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و تجلیل از مقام انان و همچنین جانبازان دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این هفته بر شمرد. عطر افشانی گلزار شهدا و اعزام راویان دوران دفاع مقدس به مدارس از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.
 
وی افزود: برگزای همایش میقات الصالحین با حضور بسیجیان در محل مصلی نماز جمعه و شرکت در نماز جمعه و به صدا در آوردن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

سرهنگ پاسدار علی محبی با اشاره به برگزاری اردو‌های جهادی در سطح شهرستان بردسکن توسط بسیجیان به اردو‌های جهادی در روستای محروم زیروقت اشاره کرد و گفت: مدتی بود که قنات این روستا خشک شده بود و با تلاش بسیجیان قنات این روستا مرمت و احیا شد و مجددا آب در آن جاری شد که باعث خوشحالی مردم این روستا شد. وی در ادامه به اردوی جهادی روستای حسن آیاد و چشمه حاج سلیمان اشاره کرد که بسیجیان در این اردو‌های جهادی به کمک محرومان شتافته اند.

محبی به راه اندازی گشت‌های نگهبانی بسیج اشاره نمود و گفت: این گشت‌ها خصوصا در ایام جمع آوری محصولات کشاورزی و باغی کشاورزان بیشتر می‌شود و این خواست خود مردم بوده و از این طرح استقبال نموده اند و با برگزاری این گشت‌های نگهبانی امنیت و آرامش بیشتری را در جامعه شاهد بوده ایم و از میزان سرقت محصولات باغی کشاورزان کاسته شده است؛ و در این زمینه ۱۰ پایگاه مقاومت بسیج فعالیت خود را آغاز کرده اند.

محبی در ادامه به تهدیدات دشمنان اشاره کرد و گفت: ظهور فرقه‌های انحرافی، یمانی و ... از ترفند‌های دشمن جهت به دام انداختن جوانان است که اقشار متدین و انقلابی و مذهبی باید هوشیار باشند و سپاه نیز در رصد و شناسایی آنان فعال هوشیار است.
 
فرمانده سپاه ناحیه بردسکن در ادامه به طرح‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی بیش از ۸۰۰ ملیون تومان وام اقتصاد مقاومتی واگذار شده و برای ۵۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال و برای ۲۰۰ نفر بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

محبی در پایان این نشست خبری گفت: مهمترین فلسفه تشکیل سپاه حفظ و حراست از دستاورد‌های انقلاب است و سپاه در بحث امنیت و خطوط قرمز با کسی مسامحه و مماشات نخواهد کرد.
ارسال نظرات