خبرهای داغ:
گزارش های اولیه حکایت از آن دارد که میزان مشارکت مردمی در جشن عاطفه های استان قزوین بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون ریال بوده است.
کد خبر: ۸۹۱۸۹۷۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین؛ سید مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به آغاز سال تحصیلی طی یک هفته آینده، بیان کرد: جشن عاطفه ها به رسم دیرینه هر سال به منظور تامین مایحتاج، پوشاک و نوشت‌افزار تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می شود تا هیچ دانش آموزی بدون وسایل تحصیل روانه مدرسه نشود.
وی افزود: در واقع امداد تلاش می کند تا اقشار مختلف مردم در سایه رأفت اسلامی و انسانی و گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری در کنار دغدغه تحصیلی فرزندانشان، به شکرانه نعمت های الهی برای فرزندانی که به واسطه نداشتن پدر و یا مشکلات خاصی که زندگی آنها را با مشکل مواجه ساخته نیز گامی بردارند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با تقدیر از تلاش و همکاری دستگاه های مختلف استان و شهرداری ها در برگزاری این جشن، عنوان کرد: مرحله نخست برگزاری این جشن ملی با شعار "مهر در انتظار همدلی" روز پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه سال جاری در پایگاه‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراکز شهرستان ها و میادین بزرگ شهرها و در روز جمعه در میعادگاه های نماز جمعه برگزار شد.
وی عنوان کرد: هدایا و کمک های مردمی در این دو روز جمع آوری شده و از نخستین ساعات امروز کار توزیع آن در میان نیازمندان واجد شرایط آغاز شده است.
مومنی اعلام کرد: براساس گزارش های اولیه تاکنون بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون ریال کمک مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است و دریافت این کمک ها ادامه دارد.
وی تأکید کرد: کمک های مردمی در همان منطقه جمع آوری شده صرف هزینه تحصیلی دانش آموزان نیازمند همان منطقه می شود تا بتوانیم بستر مناسب را برای تحصیل فرزندان خانواده های مددجو فراهم کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: امروز تحصیل فرزندان مددجو یکی از دغدغه های جدی است که نباید از آن غافل شد چراکه وقتی فرزند یک خانواده با مشکلات مالی بتواند در عرصه تحصیلی خود را توانمند کند، بستر اشتغال او در جامعه بیش از پیش فراهم شده و همین امر مانع از گسترش فقر در این خانواده می شود.
وی افزود: مرحله بعدی اجرای جشن عاطفه ها در روز 19 مهر ماه در مدارس خواهد بود که امیدواریم با حضور مشارکت خیران و دانش آموزان نیکوکار شاهد ارتقای خدمت به دانش آموزان تحت حمایت باشیم.
مومنی توضیح داد: اجازه نمی دهیم فردی به دلیل فقر و عدم توان مالی از تحصیل باز بماند به همین منظور مبلغ جمع‌آوری شده به سرعت و قبل از بازگشایی مدارس با محوریت حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان، میان دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند توزیع خواهد شد.
وی یادآور شد:هموطنان می‌توانند از طریق نصب نرم افزار سکه بر روی تلفن همراه خود و یا سامانه الکترونیکی # ۰28 *۸۸۷۷* کمک‌های نقدیشان را برای جشن عاطفه ها واریز کنند همچنین شماره کارت 6037991899645406 نزد بانک ملی ایران برای دریافت کمک های مردمی در نظر گرفته شده است
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها