سردار غیب‌پرور در آستانه ماه محرم با اشاره به مظلومیت مسلمان در جهان گفت: الگوی عاشورا است که ناجی مظلومان خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۱۸۹۷۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سردار غیب‌پرور در آستانه ماه محرم و هفته دفاع مقدس گفت : ماه محرم که فرصت ابراز ارادت مردم ایران به اهل‌البیت(ع) و خاندان مکرم پیامبر اکرم (ص) است، علماء و خطبا محترم تلاش نمایند در منابر بصیرت انقلابی آحاد مردم منتقل گردد.

 وی با تاکید بر برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم دهه اول ماه محرم گفت: مردم ایران و جوانان مؤمن که عاشق اباعبدالله حسین (ع) هستند . باید مراقبت نمایند که توصیه‌های امام خامنه‌ای در اقامه صحیح و بی‌پیرایه عزای سالار شهیدان، رعایت شوند.

رئیس سازمان بسیج لحظه لحظه تاریخ قیام امام حسین(ع) را برای آزادگان جهان درس آموز دانست و گفت : اگر مسلمانان و آزادگان جهان امام حسین(ع) را الگو رفتاری خود قرار دهند، هیچ ظالمی جرأت ظلم کردن به مظلومان را به خود نخواهد داد.

وی یکی از درس‌های قیام امام حسین(ع) را حمایت از مظلومان در سراسر جهان دانست و از اینکه مظلومان یمنی، فلسطینی، بحرینی و مسلمان مظلوم میانمار تحت ستم حکام ظالم قرار دارند ابراز تاسف نمود و افزود : قیام امام حسین(ع) در ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری به ما می‌گوید که در مقابل این همه ظلم حاکم بر جهان نباید سکوت کنیم.

۸ سال دفاع مقدس به مثابه گنجینه‌ای از ارزش‌ها، تجربیات و دستآوردهاست

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس و سالگرد گرامی داشت دفاع مقتدرانه مردم ایران مقابل متجاوزان بعثی قرار داریم، گفت: الگو ما در دفاع مقدس حماسه امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان بودند و اکنون نیز که دشمنان ملت ایران به طرق دیگری هجمه علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران و مسلمانان جهان را دنبال می‌کنند، الگوی عاشورا است که ناجی مظلومان خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به اینکه ۸ سال دفاع مظلومانه و در عین حال با صلابت ملت ایران به مثابه گنجینه‌ای از ارزش‌ها، تجربیات و دستآوردهاست، گفت: هنرمندان در عرصه های مختلف هنری و پژوهشگران و مدیران در حوزه‌های کاری خود، از هدر رفتن این گنجینه گران بها جلوگیری نمایند و الگوهای مختلف رفتاری، فکری و هنری را از دل آن استخراج نمایند.

جانشین فرمانده سپاه در امور بسیج هفته دفاع مقدس را در عین حال فرصتی دانست که مردم از پیشکسوتان عرصه ایثار و جهاد و جانبازان فداکار ملت قدردانی نمایند.

مردم با برپایی نهضت خرید کالاهای ایرانی، از اشتغال جوانان ایرانی حمایت نمایند

رئیس سازمان بسیج بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را در هفته آتی مناسبت مهم دیگری دانست و گفت علاوه بر۱۳ میلیون دانش آموز، قریب به ۲۶میلیون والدین آنها و همچنین یک میلیون از فرهنگیان محترم و همچنین قریب به ۵ میلیون نفر از دانشجویان عزیز و اساتید محترم دانشگاه‌ها با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها وارد فصل جدیدی از کار و تلاش و علم آموزی و علم اندوزی می‌شوند و در حقیقت بهار علم و دانش در ایران وزیدن می‌گیرد.

سردار غیب‌پرور با تاکید بر اینکه دانش آموزان و دانشجویان آینده سازان کشور و انقلاب اسلامی هستند گفت: توجه و اهتمام بسیج در سال جدید تحصیلی در اولویت قرار دادن بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی در میان اقشار بسیج است و تلاشی می‌کند با رویکرد تربیتی زمینه‌های اتصال هرچه بیشتر این دو قشر عظیم را به مساجد فراهم نماید.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به حجم وسیع نوشت افزار و لوازم التحریری که مورد استفاده این قشر عظیم قرار می‌گیرد گفت: بنا بر گزارش افراد مطلع در این حوزه، گردش مالی صنعت لوازم التحریر ۴۰هزار میلیارد ریال است در حالی که سهم صنعت داخلی از این بازار بزرگ بسیار اندک است .

وی ادامه داد: اگر مسئولان و مصرف کنندگان بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی عمل نمایند همین بازار عظیم می‌تواند بخشی از مشکل اشتغال جامعه را حل نماید و در صورت تسری این نگرش به سایر صنایع و بازارهای مصرفی در جامعه بسیاری از مشکلات کشور در حوزه اقتصاد و معیشت حل خواهد شد.

وی گفت: ما همواره اعلام کردیم که در راستای حل مشکلات جامعه و فرهنگ سازی در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی آماده هر گونه همکاری با  دولت محترم می‌باشیم.

سردار غیب‌پرور در پایان از آحاد مردم ایران و بسیجیان کشور خواست با برپایی نهضت خرید کالاهای ایرانی، هر یک به سهم خویش از اشتغال یک جوان ایرانی حمایت نمایند.

رئیس سازمان بسیج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها که هر ساله در اواخر شهریور گفت: یکی از کارهای ارزشمن کمیته امداد امام خمینی که با همکاری سایر دستگاه‌ها برگزار می‌شود زمینه سازی برای جمع آوری کمک های مردمی برای نیازمندان است. در این زمینه بسیج نیز در سال‌های گذشته به کمک کمیته امداد آمده و امسال این همکاری با توجه به تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد بیش از گذشته خواهد بود و در حوزه‌هایی که کمیته امداد درخواست داشته باشد بسیج آماده همکاری می‌باشد.

ارسال نظرات