وزیر اسبق آموزش و پرورش، ایجاد منابع درآمدی خارج از اعتبارات دولتی را یک ضرورت دانست و گفت: اجرای سیاست‌هایی از قبیل مشارکت‌جویی، تمرکز زدایی، بودجه‌ریزی عملیاتی و مدرسه محوری برای آموزش و پرورش موفقیت‌آمیز خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۱۸۹۷۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، علی‌اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور  که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: اعتماد متقابل مهم‌ترین موضوعی است که در مجموعه باید به آن پرداخته شود؛ یک دستگاه یا سازمان برای نفوذ بر زیردستان باید اعتماد آنها را جلب کند، ‌هرچند جلب اعتماد زمان‌بر خواهد بود اما تخریب در یک لحظه صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: موفقیت یک مجموعه بستگی به میزان اعتمادی دارد که اعضای آن مجموعه نسبت به یکدیگر دارند و تعامل در خانواده بهترین الگویی است که می‌تواند در آموزش و پرورش به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: صداقت و درستی، ثبات و پایداری، وفاداری، شایستگی و شفافیت، 5 شرط ایجاد اعتماد در دیگران است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به انتخاب سید محمد بطحایی در پست وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان، به ویژه مدیران حوزه ستادی باید تمام تلاش خود را برای موفقیت آموزش و پرورش و سپاسگزاری از انتخاب رئیس جمهور به کار گیرند.

فانی آموزش و پرورش را نهادی دیربازده برشمرد و عنوان کرد: دولت‌ها دنبال طرح‌هایی هستند که زود بازده هستند اما طرح‌های آموزش و پرورش همواره دیربازده بوده و همین امر باعث شده که این نهاد همچنان در اولویت قرار نگیرد.

وی ایجاد منابع درآمدی خارج از اعتبارات دولتی را یک ضرورت دانست و افزود: اجرای سیاست‌هایی از قبیل مشارکت‌جویی، تمرکززدایی، بودجه‌ریزی عملیاتی و مدرسه محوری برای آموزش و پرورش موفقیت آمیز خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات