خبرهای داغ:
رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه نینوا استان گفت: بالغ بر 2 هزار ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در قالب 600 عنوان برنامه با شعار «من انقلابی‌ام» برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۱۹۱۱۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سرهنگ سیدموسی حسینی معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه نینوا گلستان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس «من انقلابی ام» است، اظهار کرد: این هفته به عنوان قدرت نرم جمهوری اسلامی است که این منبع قدرت نرم حیات بخش به جمهوری اسلامی، انقلاب و تمام کسانی است که انقلابی اند.

وی ادامه داد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس موجب می شود که انتقال فرهنگ عاشورایی و دفاع ملی و فرهنگ دینی از نسل اول انقلاب اسلامی به نسل حاضر و بعد انقلاب انتقال پیدا کند. انتقال فرهنگ دفاع نیز موجب تقویت روحیه انقلابی است که در عصر حاضر بارزترین رویش ها را در جوانان می بینیم که مهمترین آن شهدای مدافع حرم و شهید حججی هاست.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه نینوا استان با اشاره به اجرای بیش از 600 عنوان برنامه، گفت: اجرای بیش از دو هزار برنامه در این هفته پیش بینی شده است. اعزام گروهان نمونه عشایری به رژه متمرکز تهران و برگزاری رژه با صلابت و مقتدر نیروهای مسلح در مرکز استان و چهار شهرستان گنبد، کردکوی، آزادشهر و علی آبادکتول در این هفته پیش بینی شده است.

سرهنگ حسینی بیان کرد: نمایش رزمی یاران عاشورایی با مدیریت تیپ مردم پایه نینوا در مرکز استان از 27 شهریور تا دوم مهرماه در جرجان 5 همراه با بازسازی عملیات رمضان برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 50 یادواره شهدا در استان، افزود: یادواره 13 شهید آزاده استان، یادواره شهدای دستگاه قضایی در 6 مهرماه، یادواره شهدای مراوه تپه در 3 مهر و یادواره شهدای کلاله در 5 مهرماه از مهمترین یادواره های شهدایی است که در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا گلستان عنوان کرد: نمایشگاه فرهنگی و عاشورایی نیز در محل یادمان شهدای بندرگز از ابتدای مهرماه به مدت 5 روز برپا خواهد شد.

سرهنگ حسینی گفت: دسته روی هیئات مذهبی نیروهای مسلح را در 7 مهرماه مقارن با هشتم محرم برگزار می شود. برپایی نمایشگاه فرهنگی در مرکز استان در پارک شهر با عنوان زن و الگوی سوم درباره نقش مادران شهدا و خانواده های معظم آنان نیز جزو برنامه های این ایام است.

وی بیان کرد: مراسم گرامیداشت روز سرباز در نواحی مقاومت با دبیری روابط عمومی سپاه نینوا برگزار خواهد شد. نواختن زنگ ایثار و شهادت در تمامی مدارس و واحدهای مقاومت برنامه ریزی شده است. همایش احلی من العسل دانش آموزی، دسته روی دانش آموزان در قالب هیئت های عزاداری، همایش بزرگ پیام خط سرخ حسینی به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در 5 مهر نیز از دیگر برنامه های این ایام است.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه نینوا استان با اشاره به برگزاری مراسم مهمانی لاله ها در این هفته، اظهار کرد: دیدار با خانواده 600 شهید و 15 برنامه آبروی محله با محوریت شهدای محلات برگزار خواهد شد. شرکت سازمان یافته بسیجیان در سطح استان در نماز جمعه 31 شهریور و 7مهرماه در تمامی شهرهای استان پیش بینی شده است.

سرهنگ حسینی با اشاره به بهره برداری از 9 پروژه عمرانی در حوزه سپاه با اعتباری بالغ  بر 68 میلیارد ریال، گفت: این پروژه ها در قالب ساختمان اقشار سپاه نینوا و ناحیه دانشجویی در گرگان،  ساختمان تجمیعی گردان امام حسین (علیه السلام) و حوزه مقاومت برادران در علی آبادکتول، حوزه تجمیعی خواهران و برادران در آزادشهر، حوزه تجمیعی برادران و خواهران در بندرترکمن، دو حوزه تجمیعی برادران در گنبدکاووس، دو سالن ورزشی 9 دی در رامیان و بندرترکمن با مساحت دو هزار و 560 مترمربع و حوزه تجمیعی شهرستان کلاله است.

*امروز ایران در اوج اقتدار و اثرگذاری در معادلات منطقه ای و بین المللی است

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: در شرایطی که دنیا به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود و سردمداران این دو بلوک عنوان می کردند که هرکشوری که می خواهد حیات داشته باشد، باید زیر یوغ این دو بلوک قرار بگیرد؛ انقلاب اسلامی در این شرایط با شعارها و اصول و مبانی خود به پیروزی رسید.

معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا گلستان افزود: یکی از شعارها و مبانی انقلاب اسلامی، شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» است. یعنی نه شرق و نه غرب برای ما ملاک است بلکه مدل سومی از حکومت جمهوری اسلامی مدنظر قرار دارد که ایران این علم را بلند کرد و دست رد به سینه شرق و غرب زد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب نگرانی و تحرکات استکبار جهانی شد، اظهار کرد: برای همین استکبارجهانی به منظور از بین بردن و مهار انقلاب اسلامی قدم برداشت. در گام نخست به خیال اینکه می تواند انقلاب را از بین ببرد، اقدام سخت را در دستور کار قرار داد و عراق را تجهیز و با همکاری کشورهای دیگر، جنگ نابرابری علیه ایران آغاز کرد.

وی با بیان اینکه هدف استکبار از بین بردن انقلاب اسلامی بود، گفت: عراق از جنگ علیه ایران سه هدف تسلط بر شاهراه اروند روند، تسلط برمنابع نفتی جنوب ایران و جدا کردن و الحاق خوزستان و افزودن به خاک خود را داشت. سربازان رژیم بعث و صدام سرمست از غرور، جنگ را آغاز کردند و به این فکر بودند که درمدت کوتاه جنگ را تمام می کنند و سه روزه تهران را فتح می کنیم. پشتیبانی دنیا در یک سو و انقلابی که تازه به ثمر رسیده بود و کشمکش های داخلی و منافقان در سوی دیگر قرار داشت. امام  (رحمه الله علیه) دستور دفاع از انقلاب را صادر کردند و جوانان از همه جای کشور به جبهه ها رفتند

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه نینوا استان در پایان خاطرنشان کرد: حاصل تلاش و این رشادت ها و جوانمردی ها از بین رفتن رژیم بعث عراق و همچنین پیروزی رزمندگان اسلام بود. امروز ایران در اوج اقتدار و اثرگذاری در معادلات منطقه ای و بین المللی است و رژیم بعث عراق جایی در تاریخ ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها