در استان زنجان بین بهزیستی و دستگاه‌های مختلف در زمینه مناسب سازی تعامل خوبی وجود دارد و بهزیستی توانسته است با اصناف و شهرداری در راستای مناسب سازی قدم های مثمر ثمری بردارد.
کد خبر: ۸۹۱۹۱۷۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان مناسب سازی معابر معلولین را فقط مختص به بستر فیزیکی ندانست و گفت: باید مناسب سازی فرهنگی و تغییر دیدگاه جامعه نسبت به معلولین ایجاد شود.

محمد محمدی افزود : مناسب سازی و ایجاد محیط های بدون مانع و تسهیل دسترسی برای سالمندان و معلولین می تواند فرصت های برابر ایجاد کند و حضور در جامعه و بهره مندی از ا مکانات را تسهیل نماید وی اظهار کرد: جامعه هدف و معلولین بهزیستی، توانمند و دارای استعدادهای نهفته هستند و از این روی باید اقدامات لازم برای حضور این افراد در جامعه و ظهور استعدادها و توانایی آنها فراهم شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان کلیه وزارتخانه ها،مؤسسات ،سازمانها و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی موظف اند در طراحی و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی ،معابربه نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن برای همه معلولان مانند افراد عادی فراهم شود.

این مقام مسئول بااشاره به جمعیت 3 الی 4 درصدی جامعه که آن را معلولان تشکیل می دهندخاطر نشان کرد: در استان زنجان بین بهزیستی و دستگاه‌های مختلف در زمینه مناسب سازی تعامل خوبی وجود دارد و بهزیستی توانسته است با اصناف و شهرداری در راستای مناسب سازی قدم های مثمر ثمری بردارد.

محمدی با اشاره به اقدامات قابل توجه کمیسیون مناسب سازی در شورای شهر دوره چهارم زنجان افزود: بهزیستی استان زنجان پیگیر ادامه این مهم در قالب کمیسیون‌های جدید شورای شهر پنجم خواهد بود.

وی گفت : معلولان نیز به عنوان عضوی از افراد جامعه به عنوان ذینفعان حقیقی می توانند موضوع مناسب سازی را پیگیر ی کنند. وی با اشاره به استقرار دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان زنجان در بهزیستی عنوان نمود.:پیگیری و انجام پروژه ملی ارزیابی عملکرددستگاهها،تشکیل جلسات مستمراستانی وشهرستانها واقدام عملی درنظارت به نحوه عملکرد دستگاههادرمناسب سازی اماکن وابنیه از اهم فعالیت های این دبیرخانه است.

وی از مصوباتی که بطور صد در صد محقق گردیدخبرداد و گفت : تعیین اعتبار ویژه مناسب سازی برای دستگاه های اجرائی در شرح موافقت نامه های دستگاهها از طرف سازمان برنامه و بودجه استان بوده که در سالهای آتی نیز این مهم ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، سال گذشته ستاد مناسب سازی استان زنجان به ریاست معاونت عمرانی استانداری به تعداد 4 جلسه و در شهرستانهای تابعه به ریاست فرمانداران تعداد 24 جلسه برگزار گردید که هدف از برگزاری این جلسات عملیاتی شدن اهداف ستاد مناسب سازی در تسهیل دسترسی کلیه افراد جامعه به امکانات عمومی بخصوص افراد کم توان جامعه است .

 

ارسال نظرات