مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان در نشت خبری اصحاب رسانه:

هزار و ۵۰ مدرسه تخریبی در استان وجود دارد

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۸۰۹ آموزشگاه فعال، هزار و ۵۵۰ مدرسه مستحکم و هزار و ۵۰ مدرسه تخریبی در استان وجود دارد که ۶۳۰ مدرسه نیازمند بازسازی و چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است.
کد خبر: ۸۹۱۹۱۸۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد چگنی درنشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات اداره کل نوسازی مدارس استان برگزار شداظهارداشت: در استان لرستان ۳۴۴ هزار و ۵۰۷ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و ۱۶ هزار و ۸۱۵ کلاس درس دایر است.

وی افزود: متوسط سرانه فضای آموزشی استان ۵.۰۷ مترمربع برای هر دانش‌آموز است که در استان لرستان ۵.۰۲ مترمربع بوده و در حال حاضر کمتر از نرم کشوری هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۸۰۹ آموزشگاه فعال، هزار و ۵۵۰ مدرسه مستحکم و هزار و ۵۰ مدرسه تخریبی در استان وجود دارد که ۶۳۰ مدرسه نیازمند بازسازی و چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است.

این مسئول بیان کرد: در سال ۹۶، ۹۵ پروژه آموزشی در قالب ۴۹۴ کلاس درس با زیربنای ۱۰۷ هزار و ۵۳۶ مترمربع و اعتبار ۷۷ میلیارد تومان احداث می‌شود که ۶۴ پروژه مشارکتی و خیری، ۱۳ پروژه ملی و ۱۸ پروژه استانی است که پروژه‌های استانی اکثراً سالن‌های ورزشی است و خیران تمایلی به تکمیل این پروژه‌ها ندارند.

چگنی بابیان اینکه از ۹۵ پروژه‌ای که امسال ساخته می‌شود ۷۱ پروژه فعال و ۲۴ پروژه متوقف است تصریح کرد: در سال ۹۴، ۵۱ پروژه در قالب ۱۳۷ کلاس درس با زیربنای ۲۴ هزار و ۳۰۰ مترمربع بااعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان ساخته و تحویل آموزش‌وپرورش لرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵، ۳۹ پروژه در قالب ۱۰۴ کلاس درس بااعتبار ۱۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان ساخته و تحویل آموزش‌وپرورش شده و تا اوایل مهرماه امسال نیز ۲۴ پروژه در قالب ۱۴۶ کلاس درس با ۲۲ هزار و ۴۵۱ مترمربع و اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی ۵۸ پروژه در قالب ۲۹۳ کلاس درس با زیربنای ۴۶ هزار و ۲۰۲ مترمربع بااعتبار ۲۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان تعریف‌شده که تاکنون ۴۳ پروژه انجام و ۱۵ پروژه دیگر در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: ۴۳ مدرسه خشتی، گلی و سنگی در بخش پاپی و الیگودرز که ۷۱۷ دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کند وجود دارد که بنیاد علوی ۳۲ مدرسه را تا پایان سال ۹۷ احداث می‌کند، ۳۰ مدرسه کپری و شبه کپری در بخش پاپی و پل‌دختر وجود دارد و در این مدارس نیز ۱۷۶ دانش‌آموز تحصیل می‌کند که این مدارس نیز توسط بنیاد برکت بازسازی می‌شود همچنین بنا است بنیاد برکت هفت مدرسه و یک‌خانه عالم را در شهرستان پل‌دختر و کوهدشت با یک میلیارد تومان احداث کند.

وی افزود: از سال ۹۲ تا سال ۹۵ پنج میلیارد و ۱۳۳ میلیون تومان تجهیزات آموزشی خریداری و تحویل آموزش‌وپرورش شده است؛ دو هزار و ۲۳۹ فضای آموزشی فاقد وسایل گرمایشی وجود دارد که تاکنون فضای آموزشی ۴۹۵ مدرسه به وسایل گرمایشی تجهیز شده است و ۱۳۲ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا تمامی مدارس به سیستم‌های گرمایشی تجهیز شود.

وی عنوان کرد: اعتبارات استانی در سال ۹۴، ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در سال ۹۵، ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۶، ۳۲ میلیارد تومان است که متأسفانه تخصیص در بخش استانی خوب نبوده و تاکنون هیچ‌گونه تخصیصی داده نشده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان بیان کرد: اعتبارات ملی در سال ۹۴، ۴۰ میلیارد در سال ۹۵، ۳۹ میلیارد و برای سال ۹۶ تاکنون رقمی اعلام‌نشده است؛ بر اساس برنامه ششم توسعه بنا است قیر رایگان دریافت کنیم که در سال گذشته یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان قیر دریافت و تبدیل به ایزوگام شد و امسال نیز بنا است یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیر رایگان دریافت کنیم که تبدیل به آسفالت می‌شود.

وی بابیان اینکه ۶۰ درصد مدارس تخریبی استان جمع‌آوری‌شده و نوسازی ۴۰ درصد دیگر از این مدارس نیازمند تأمین اعتبار است تصریح کرد: در برنامه ششم مجلس تصویب‌شده که ۳ میلیارد دلار برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یابد که اگر این اعتبار تخصیص یابد این پروژه‌های آموزشی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات