مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه شهید شاخص محرم 1439 به نام شهید عبدالهی و شهید جنگجو به عنوان شهدای محرم اختصاص یافته، از برگزاری آیین های سوگواری با شعار «بازگشت به مسجد» با محوریت قرآن خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۹۱۹۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی افزود: این امر برای تسهیل حضور مردم در برنامه های عزاداری و استفاده آن ها و پرهیز از هرگونه عزاداری های غیرمرسوم برگزار خواهد شد تا مردم در کنار عزاداری ها از قرائت و تفاسیر قرآن و بیانات سخنرانان نیز بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه رعایت شئون مذهبی آئین های ویژه عزاداری سیدالشهدا و ارزش گذاری به عزاداری سالار شهیدان مهم ترین مساله در برگزاری عزاداری هاست، از تدوین منشور شئون فرهنگی در این خصوص و در 20بند خبر داد و اظهارداشت: این منشور به همه هیئات ابلاغ شده تا از بروز ترافیک و هر گونه آزار و اذیت خودداری شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه هفته آخر ذیحجه به عنوان هفته استقبال از ماه محرم و اعلام عزا مشخص شده به برگزاری مراسم های عزاداری از روز اول ماه محرم تاکید و اظهار کرد:
برای برگزاری برنامه های فاخر و در شان سالار شهیدان بهتر است هیات های مذهبی مراسم های عزاداری را پس از نماز مغرب زودتر آغاز و تا پایان شب نیز تمام کنند.

امسال آیین های محرم با شعار «بازگشت به مسجد» برگزار می شود

 وی یادآور شد: برای ارزش گذاری به عزاداری سالار شهیدان هیئات حسینی و دسته جات عزاداری از اجرای برنامه های غیرمستند همچون احرام بندی و طشت گذاری خودداری کرده و
توجه بیشتر به خواندن زیارت ها و مناجات رسیده به معصومان(ع) در قالب صحیفه سجادیه و قرائت قرآن و اهدا به ارواح شهدای کربلا از سوی هیات های مذهبی داشته باشند چرا که ائمه اطهار(ع) انسان های با معرفت می خواهند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه چاپ، عرضه و توزیع هرگونه مطالب د.ر از ساحت سیدالشهدا و موهن حرکتی نامتعارف است و اکیپ های نظارت آن ها رصد می کند، خاطرنشان کرد: هیئات برای پیشگیری از چنین مواردی پیام های ائمه(ع)، امام راحل و ... در کتیبه ها و پرچم های خود استفاده کنند.

وی در ادامه با تاکید به اینکه نباید زمان برگزاری عزاداری با زمان اقامه نماز بخ خصوص ظهر عاشورا تلاقی پیدا کند، ضمن دعوت از مسئولان عزاداری ها به ارائه معارف اهل بیت و نوحه هایی با محتوای مستند، فرهنگ و اخلاق در عزاداری را مهم ترین ویژگی عزاداران حسینی دانست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، برگزاری همایش ستایش گران عشق ویژه شعرای آئینی و مداحان، همایش طلایه داران عرصه تبلیغ ویژه روحانیان و همایش هیات های مذهبی ویژه هیات های حسینی را از برنامه های محوری این سازمان برای توجیه برنامه های دسته جات عنوان کرد.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگر سخنان خود توجه به رعایت مسائل بهداشتی در نذورات و رعایت نکات ایمنی در فضاسازی شهر را خاطرنشان کرد و از خیران نیز خواست در کنار نذورات به نذورات فرهنگی همچون کتاب و ... در راستای تبیین فرهنگ عاشورا توجه کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها