فرمانده سپاه الغدیر خبر داد:

آمادگی کامل بسیجیان استان یزد برای هرگونه مأموریت داخلی و خارجی

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: بسیجیان استان آماده هرگونه مأموریت داخلی و خارجی هستند.
کد خبر: ۸۹۱۹۲۲۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرتیپ دوم پاسدار اکبر فتوحی در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل دهکده مقاومت یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای  انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با تأکید بر اینکه رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان دفاع مقدس بافرهنگ عاشورایی پیوندی عمیق دارد افزود: در سراسر تاریخ  انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام راحل عظیم‌الشأن به پیروزی رسید، الگو گیری از اباعبدالله الحسین(ع) ویاران باوفایش به‌عنوان اسوه‌های ایثار و مجاهدت در تاریخ بشریت کاملاً مشهود است.

فرمانده سپاه الغدیر استان با اشاره به ویژگی‌های قیام امام حسین (ع) و صفاتی که در یاران ایشان وجود داشت افزود: بسیاری از این ویژگی‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پیدا بود.

وی بابیان اینکه رزمندگان ما نیز همچون یاران امام حسین (ع) از سختی‌های جنگ و کثرت دشمنان و تجهیزات آن‌ها آگاه بودند افزود: سربازان خمینی همچون یاران سیدالشهدا(ع) باوجوداینکه در هیچ دوره‌ای ازنظر تعداد نیروها و مقدار تجهیزات از دشمن بعثی و حامیانش برتری نداشتند؛ بدون هراس از کثرت دشمنان و سلاح‌های آن‌ها با تکیه به ایمان و  با اخلاص و شجاعتی مثال‌زدنی به‌سوی میدان جهاد شتافتند و با ایثار و رشادت‌های خود توانستند ظلم را از پای دربیاورند.

سردار فتوحی با تأکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس پیوندی عمیق با حماسه بی‌بدیل عاشورا دارد  اظهار داشت: در برنامه‌های  هفته دفاع مقدس امثال سعی شده تا این رابطه عمیق با عاشورای حسینی محور اصلی برنامه‌های قرار گیرد.

فرمانده سپاه الغدیر اضافه کرد: با تکیه‌بر این رابطه؛ نقش رزمندگان در دفاع مقدس، مدیریت امام راحل در پیروزی رزمندگان، مقاومت آزادگان و صبوری و همیاری مردم موضوعات اصلی برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس به همت نیروهای مسلح استان و با دبیری سپاه الغدیر برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه در این هفته بیش از 400 برنامه متنوع در سطح استان برگزار خواهد شد افزود: اجرای نمایش میدانی بیت‌المقدس 7، برگزاری رژه نیروهای مسلح استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، برگزاری نشت‌های بصیرتی و معرفتی، برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و  برگزاری یادواره شهدا و محافل گرامیداشت یاد شهدا ازجمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

فتوحی پیرامون نمایش میدانی بیت‌المقدس 7 که به همت سپاه الغدیر و بسیجیان استان در طول هفته دفاع مقدس هر شب در محل دهکده مقاومت در مجاورت پارک کوهستان اجرا خواهد شد افزود: در این نمایش تقریباً 2 ساعته در ابتدا صحنه‌هایی از رشادت‌های یاران امام حسین(ع) اجرا خواهد شد و سپس جنایات منافقین در دهه شصت و عملیات بیت‌المقدس 7 به نمایش گذاشته خواهد شد.

فرمانده سپاه الغدیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی افزود: به اعتراف خود آمریکایی‌ها باوجود توانایی‌های ویژه‌ای که در جنگ روانی و اقتصادی و نظامی دارند؛ با پیروزی انقلاب اسلامی قدرت میدان‌داری آن‌ها ازدست‌رفته است.

فتوحی با اشاره به اینکه به گفته خود فرماندهان آمریکایی هر جا که نیروهای آن‌ها با رزمندگان اسلام درگیر شدند تلفات سنگین و هزینه‌های فروانی را متحمل شدند افزود: پیروی از ولایت دلیل اصلی پیروزی نیروهای انقلاب در این عرصه است.

وی در ادامه  به تشکیل بسیج مردمی درکشورهای سوریه، یمن و عراق اشاره کرد و افزود: امروز هر کشوری که بخواهد روی پای خود بایستد و در مقابل ظلم و استکبار مقاوم باشد به بسیج نیاز دارد و به برکت انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که کشورهای محور مقاومت و حامیان آن‌ها امروز با تشکیل بسیج مردمی به قدرتی مستحکم در برابر استکبار جهانی و حامیان آن تبدیل‌شده‌اند.

فرمانده سپاه الغدیر با اشاره به نقش بی‌بدیل رزمندگان یزدی در هشت سال دفاع مقدس و حضور آن‌ها در تمامی عملیات‌ها  اذعان کرد: رشادت بسیجیان استان در حوادث گوناگون پیش از هشت سال جنگ تحمیلی نظیر قائله کردستان کاملاً مشهود و در کشور مثال‌زدنی است.

وی بابیان اینکه امروز نیز جوانان استان درصحنه جهاد در عرصه‌های گوناگون پیشتاز هستند افزود: 13 گردان امام حسین (ع) بسیج استان یزد و سپاه الغدیر نیز آماده هرگونه مأموریت داخلی و خارجی هستند و آموزش‌های ویژه‌ای برای مبارزه با دشمنان در عرصه‌های مختلف فراگرفته‌اند.

سردار فتوحی در پایان با تأکید بر اینکه بسیجیان استان در جنگ نرم نیز با برگزاری حلقه‌های صالحین و نشست‌های بصیرتی و معرفتی گوناگون نقش ویژه‌ای در تبیین گفتمان انقلاب و بصیرت افزایی جامعه ایفا می‌کنند خاطرنشان کرد: در جنگ نرم دشمنان به دنبال این هستند تا با حربه‌های گوناگون و با استفاده از نفوذی‌های خود و عناصر داخلی وابسته به بیگانه تحریم‌ها را خطرناک  جلوه دهند و از قدرت بازدارندگی کشور بکاهند؛ که این به خیال شوم با حضور مردم درصحنه‌های موردنیاز انقلاب و بصیرت آن‌ها همچون گذشته باطل خواهد شد.

فارس

ارسال نظرات