سرهنگ مهدی ابوالحسنی گفت: ۲۵۰ موکب در ۲۵۰ مدرسه با عنوان انصار المهدی با رویکرد دفاع مقدس بر پا می شود و همچنین ویژه برنامه در امتداد عاشورا در روستای جواران شهرستان رابر همراه با رو نمایی از آلبوم شهدای جواران از دیگر برنامه های ما در این هفته است.
کد خبر: ۸۹۱۹۲۵۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سرهنگ مهدی ابوالحسنی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان  در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع هفته دفاع مقدس اظهار کرد : تقارن دفاع مقدس و ماه محرم امسال در طول سالیان بعد از دوران دفاع مقدس بی سابقه است.
ابوالحسنی افزود: جنگ تحمیلی ما شباهت بسیاری به واقعه عاشورا دارد و امسال عاشورایی ترین هفته دفاع مقدس را داریم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: وقتی شباهت های عاشورا و دفاع مقدس را بررسی می کنیم می بینیم که همه، جنس آرمان های عاشورا را در دفاع مقدس زیاد دیدیم.
وی عنوان کرد: در صحنه عاشورا اگر طفل ۶ ماهه شهید شد و علی اکبر و علی اصغر امام حسین به شهادت رسیدند در این دوران جنگ ما هزاران طفل شش ماهه و علی اکبرها را تقدیم کردیم.
ابوالحسنی با بیان اینکه ارزش های دفاع مقدس به صورت خود جوش در حال نشر در جامعه است، مطرح کرد: ارزش های دفاع مقدس همانند رشادت های عاشورا توسط بخشی از جامعه به صورت خودجوش در حال ترویج است و امیدواریم با این تقارن تاثیر گذاری آن دو چندان شود.

وی عنوان کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس از جمعه آغاز و در این هفته حدود ۵۰ الی ۶۰ یادواره شهدا برگزار می شود.
مدیر‌‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در ادامه بیان کرد: روز جمعه برنامه رژه نیروهای مسلح را داریم که مجری آن سپاه پاسداران است.

وی افزود: ۸۴ محل در استان کرمان شهید گمنام داریم که مراسم گلباران این شهدا روز پنجشنبه انجام می شود.

ابوالحسنی تاکید کرد: در روز دوم این هفته تصمیم داریم که از سربازان  پادگان های نظامی، انتظامی و ارتش شهر کرمان که تعداد آن ها هم زیاد است تجلیلی داشته باشیم

وی اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس هر روز طرح وصیت خانی در برنامه صبحگاه مدارس در نظر گرفته شده است و هم چنین در طول هفته از خانواده های معظم شهدا سرکشی خواهد شد.
مدیر‌‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان تشریح کرد: برگزاری نمایشگاه ثارالهیان با ده پوستر نفیس به روایت حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های بنیاد در هفته دفاع مقدس است که هزار سری در سطح استان توزیع می شود.
ابوالحسنی عنوان کرد: فروش کتب دفاع مقدس با ۵۰ درصد تخفیف نیز در این هفته به تمام نهادها، مدارس و سازمان ها تحویل داده می شود.
وی ادامه داد: ۲۵۰ موکب در ۲۵۰ مدرسه با عنوان انصار المهدی با رویکرد دفاع مقدس بر پا می شود و همچنین ویژه برنامه در امتداد عاشورا در روستای جواران شهرستان رابر همراه با رو نمایی از آلبوم شهدای جواران از دیگر برنامه های ما در این هفته است.
مدیر‌‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد : اولین جلسه زنان نویسنده دفاع مقدس استان کرمان در این هفته برگزار می شود و در تمامی هیات ها نیز در کنار مداحان، حضور راویان را خواهیم داشت.

ابوالحسنی در پایان خاطر نشان کرد: مسابقه سلفی با یادگاران دفاع مقدس، نمایشگاه عکس دفاع مقدس در گالری بومهر واقع در خیابان آبنوس و تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه های بنیاد در هفته دفاع مقدس می باشد.

ارسال نظرات